دبیر انجمن انبوه سازان کشور:

ساخت یک میلیون واحد مسکونی، بازار را از رکود خارج می‌کند

دبیر انجمن انبوه سازان کشور گفت: بازار مسکن با ساخت یک میلیون واحد مسکونی وعده داده شده از سوی دولت رونق خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۳۳۶۴۸۶

به‌ گزارش جام جم آنلاین، رشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در برنامه رادیو گفتگو با بیان اینکه طی سه سال اخیر تسهیلات و برنامه‌ریزی که دولت برای بازار مسکن انجام داده‌، مناسب نبوده‌است گفت : متأسفانه دولت در سال‌های گذشته از ظرفیت‌های بخش خصوصی و همچنین سازندگان مسکن به‌صورت کامل استفاده نکرده‌است.

او با بیان اینکه در یک بازه زمانی ورود اپلیکیشن‌های مختلف در بازار مسکن باعث شد که بازار مسکن قفل شود افزود: این اقدامات باعث شد مردم نتوانند واحد مسکونی ارزان خریداری کنند.

دبیر انجمن انبوه سازان با بیان اینکه در یک بازه زمانی هم وعده ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را دولت داد، گفت: تاکنون هیچ برنامه و یا پیش برنامه عملیاتی از این ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مشخص نشده‌ و بیرون نیامده است.

پور حاجت بیان کرد: توجه به بازار مسکن و همچنین توجه به تولید و عرضه مسکن باعث خواهد شد که بخشی از رکود در این بازار کاهش یابد.

او اضافه کرد: ما امروز باید برای ساخت این یک میلیون واحد مسکونی به فعالان بخش خصوصی توجه کنیم چراکه بدون حضور بخش خصوصی نمی‌توانیم بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کنیم.

پور حاجت با بیان اینکه مسکن ارزان‌ قیمت باعث خواهد شد که بازار مسکن به سمت رونق هدایت پیدا کند، گفت: باید دولت منابع کافی و همچنین اراضی را در اختیار سازندگان قرار دهد تا از طریق آن بتوانیم این بازار را به سمت تولید هدایت کنیم.

او با بیان اینکه گرفتاری مسکن در ابتدا مربوط به اقتصاد کل کشور و تورمی است که گریبان‌گیر این بازار شده است اظهار کرد: حوزه مسکن پیشران اقتصادی است و باید طرح جامع و اساسی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شود .

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور توضیح داد: سالانه۸۵۰ هزار ازدواج در کشور صورت می‌گیرد بنابراین حداقل تامین مسکن برای این ۸۵۰ هزار زوج باید توسط دولت در اولویت قرار گیرد .

پور حاجت تصریح کرد: دولت سیزدهم طرح جامعی برای مسکن ارائه کرده که ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال است. امیدواریم بتوانیم با ساخت این واحدها تقاضا را در بازار مسکن پاسخ‌گو باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها