این مار سمی به داد انسان برای جنگ با کرونا می رسد؟ (عکس)

محققان برزیلی دریافتند که یک مولکول در سم یک نوع مار مانع از تولید مثل ویروس کرونا در سلول های میمون می شود. این اولین گام احتمالی به سوی دارویی برای مقابله با ویروس عامل کووید19 است.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۴۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز،  مطالعه ای که این ماه در مجله علمی Molecules منتشر شد نشان داد که مولکول تولید شده توسط مار افعی موسوم به «جاراراکوسو» توانایی ویروس را در سلول های میمون تا 75 درصد مهار می کند.

رافائل گویدو استاد دانشگاه سائوپائولو و نویسنده این مطالعه گفت: «ما توانستیم نشان دهیم این جزء از سم مار می تواند یک پروتئین بسیار مهم از ویروس را مهار کند.»

این مولکول یک پپتید یا زنجیره ای از اسیدهای آمینه است که می تواند بدون آسیب رساندن به دیگر سلول ها به آنزیم ویروس کرونا به نام «پی ال پرو» PLPro متصل شود که برای تکثیر ویروس حیاتی است.

گویدو در مصاحبه ای گفت که پپتید که قبلاً به دلیل ویژگی های ضد باکتریایی خود شناخته شده است . پپتید می تواند در آزمایشگاه سنتز شود که این خود باعث می شود پرورش مارها غیر ضروری باشد.

وی گفت: «ما در مورد افرادی که برای شکار «جاراراکوسو» در سراسر برزیل بیرون می روند  فکر می کنیم که قصد دارند جهان را نجات دهند اما واقعیت این نیست!»

همچنین جوزپه پوورتو ، متخصص گیاه شناسی و مدیر مجموعه بیولوژیکی موسسه بوتانتان  در سائوپائولو گفت: سم این مار شاید بتواند بیماری ناشی از ویروس کرونا را درمان کند.

بر اساس بیانیه دانشگاه ایالتی سائوپائولو تحقیقات امیدوارکننده بر روی مار ادامه دارد. گویا واقعا سم این مار می تواند از ورود ویروس کرونا به سلول ها جلوگیری کند.

آنها امیدوارند بتوانند این ماده را در سلول های انسانی آزمایش کنند اما زمان بندی دقیقی ارائه نکردند.

این نوع مار یکی از بزرگترین مارهای برزیل است که طول آن تا 2 فوت (2 فوت) می رسد. در جنگل ساحلی آتلانتیک زندگی می کند و همچنین در بولیوی ، پاراگوئه و آرژانتین یافت می شود.

این مار سمی به داد انسان برای جنگ با کرونا می رسد؟ (عکس)

 

این مار سمی به داد انسان برای جنگ با کرونا می رسد؟ (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها