گروهی از دانشمندان موفق به کشف یک نوع آنتی بادی شده اند که طبق ادعای آنها ویروس کرونا و تمامی واریانت هایش را خنثی می کند.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از deseret،  ممکن است گروهی از محققان آنتی بادی را پیدا کرده باشند که می تواند همه گونه های شناخته شده جدید ویروس کرونا ، از جمله انواع در حال توسعه را خنثی کند.

دو شرکت داروسازی «گلکسو اسمیت کلین» و «ویر بایوتکنولوژی»اخیراً یک مطالعه مشترک بزرگ با مشارکت دانشمندان انجام داده و یک درمان مبتنیبر  آنتی بادی جدید به نام «استروویماب» را توسعه داده اند.

طی این پروژه ، آنها یک آنتی بادی طبیعی جدید کشف کردند که «دارای گستردگی و کارایی قابل توجهی است».

بر اساس این گزارش دانشمندان یک آنتی بادی جدید به نام S309 کشف کرده اند که  تمام سویه های شناخته شده ویروس کرونا را خنثی می کند؛از جمله جهش یافته های تازه ظهور شده که اکنون می توانند از درمان های مبتنی بر آنتی بادی قبلی مقاوم باشند و یا اینکه در برابر واکسن ها نیز مقاومت نشان بدهند.

جی نیکس که یک زیست شناس ساختاری است و در این پروژه مشارکت داشت ،گفت که آنتی بادی به طور بالقوه می تواند همه کروناویروس های مشابه  کووید19 را متوقف کند. محققان می خواهند آزمایش های بیشتری با آنتی بادی ها با استفاده از همستر انجام دهند. آنها امیدوارند که آن را به صورت پیشگیرانه ارائه دهند ، اما مشخص نیست که چه زمانی خواهد بود.

این تحقیقات مهم در آزمایشگاهی به نام برکلی انجام شده است.

نیکس گفت: « با توجه به محل اتصال منحصر به فرد در قسمت مقاوم به جهش ویروس ، ممکن است فرار برای گونه جدید از این آنتی بادی دشوارتر باشد.»

اطلاعات مربوط به این آنتی بادی تازه کشف شده در مجله Nature منتشر شده است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها