دغدغه‌ مدیریت شهری و شورا، بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین

رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مدیریت شهری و شورا، بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین شهر خرم‌آباد است.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۹۹
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: رضا بیرانوند افزود: چندین محله حاشیه‌نشین در شهر خرم‌آباد داریم که تا الان خدماتی برای آنها اجرا شده ولی آنچه که نیاز بوده انجام نگرفته است.
 
وی ادامه داد: منطقه ماسور که به شهر الحاق شد یک بافت فرسوده است که از لحاظ سرانه ورزشی، فضای سبز و در بحث سرانه فضای فرهنگی مشکل دارند و مشکلات زیاد دیگری وجود دارد.
 
بیرانوند بیان کرد: به همکاری دستگاه‌های اجرایی و کمک نمایندگان برای رفع آنها نیاز داریم، چون بودجه شهرداری کافی نیست.
 
رئیس شورای شهر خرم آباد بیان کرد: بودجه شهرداری در سال جاری ۴۰۰ میلیارد تومان است و در صورت تحقق کامل این بودجه؛ نمی توان کارهای عمرانی درخور زیادی انجام داد.
 
وی تصریح کرد: در بحث آسفالت محله‌های حاشیه‌نشین، شهرداری خرم‌آباد کارخانه آسفالت دارد اما متاسفانه نبود قیر و گرانی آن مشکل‌ساز شده و از نمایندگان خرم‌آباد در مجلس انتظار می‌رود کمک کنند تا قیر یارانه‌ای در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
 
بیرانوند گفت: هدف اعضای شورای شهر ارائه خدمات به مردم است و برای این مهم هیچ کدام از مناطق شهر فرقی ندارند.
 
رئیس شورای شهر خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به مشکلات محله های نزدیک به شهر اشاره و گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر خرم‌آباد محله‌های نزدیک به شهر هستند که هنوز اضافه نشده‌اند و در چند سال آینده مثل ماسور به شهر اضافه می‌شوند.
 
وی افزود: محله هایی چون پاپی‌خالدار، ده‌محسن، پشته جزایری و ... از جمله این محله ها هستند  که علیرغم اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد این مناطق ساخته شده اند اما متأسفانه سرانه فضای سبز و ورزشی جدول‌کشی، پیاده‌روی استاندارد ندارند.
 
بیرانوند عنوان کرد: نمای برخی ساختمان‌ها در محلات حاشیه‌نشین نامناسب است و نباید نمای شهر خرم‌آباد را فقیر نشان دهیم و می‌توان با تسهیلات مناسب و حتی بلاعوض در بحث نما و بافت ورود کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها