حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی چه می کنند و ما چه می کنیم؟!

تلاش آنها، خواب عمیق ما

کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در گزارشی با هدف معرفی تیم ملی عراق در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از تیم ملی ایران به عنوان رقیب دیرینه و چالش اصلی شیرهای بین‌ النهرین یاد کرد.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی عراق به عنوان یکی از بهترین پنج تیم‌ دوم مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا، با یک امتیاز کمتر از تیم ملی ایران به مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی صعود کرد.

گل دیرهنگام «مهند علی» کافی بود تا شیرهای بین‌النهرین از شکست در روز نخست برابر بحرین بگریزند اما موتور عراقی‌ها بعد از این بازی، روشن شد و آنها سه پیروزی از جمله برد دو بر یک برابر ایران را صاحب شدند.

شاگردان «سرچکو کاتانتس» (سرمربی سابق عراق) تنها در هفته پایانی طعم شکست را چشیدند باوجود روند تحسین‌برانگیز و نتایج قابل قبول، مرد اسلوونیایی در پایان دور دوم انتخابی تیم ملی عراق را ترک کرد و جای خود را به «دیک ادووکات» هلندی داد.

و حالا مرد مجرب هلندی برای مهیا ساختن تیم تحت هدایتش و تطبیق پیدا کردن با شاگردانش به منظور مواجهه متوالی با تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران، زمان زیادی در اختیار ندارد.

در میانه این گزارش از «علی عدنان»، «صفا هادی» و «ایمن حسین» به عنوان بازیکنان کلیدی عراق یاد شده و در بخش تیم‌های چالشی حاضر در گروه عراق آمده است: زمانی که قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا انجام شد، در مورد رویایی عراق با همسایه و رقیب دیرینه و سرسخت این تیم یعنی ایران، حسی اجتناب ناپذیر وجود داشت.

این دو تیم نه تنها پیش از این در مراحل انتخابی دو بار با یکدیگر روبرو شده بودند، بلکه آنها در پنج دوره از هفت دوره اخیر جام ملت‌های آسیا با یکدیگر مواجه شده و همچنین در انتخابی جام‌ جهانی سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ نیز سابقه تقابل با یکدیگر را دارند.

و سپس نوبت به نخستین حریف آنان در مرحله سوم انتخابی یعنی کره جنوبی می‌رسد؛ تیمی که از سال ۱۹۸۶ همواره در جام‌های جهانی حضور داشته و هم‌اکنون «سون هیونگ مین» ستاره باشگاه تاتنهام بازوبند کاپیتانی آن را بر بازو بسته و چندین بازیکن شاغل در فوتبال اروپا را در اختیار دارد؛ تیمی قدرتمند که یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای دهمین حضور متوالی در جام جهانی محسوب می‌شود.

تیم ملی ایران در سومین و آخرین مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تیم های امارات متحده عربی، سوریه، عراق، لبنان و کره جنوبی همگروه است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها