اخبار کرونا در چند خط ؛

واریانت جدید کرونا، جهان را یک سال عقب می اندازد

آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۳۳۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در جهان است.

 

 

*ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا در کشور نیوزلند باعث شد بلافاصله قرنطینه کلی و سختگیرانه بر کل این کشور حوزه اقیانوسیه حاکم شود. 41 تست مثبت باعث شد چنین تصمیمی گرفته شود. نیوزلند یکی از موفق ترین کشورهای جهان در زمینه کنترل بیماری همه گیری کرونا بوده است.

 

*دانشمندان هشدار می دهند بروز واریانت جدید و خطرناک تر از کرونادلتا جهان را در مقابله با ویروس کرونا یک سال عقب می اندازد چرا که ویروس جدید احتمالا تمامی واکسن ها را بدون چون و چرا بی اثر خواهد کرد و جامعه جهانی دوباره از اول باید تلاش کند علیه کرونا واکسن بسازد.

 

*شیوع همه گیری کرونا در اراضی اشغالی تشدید یافته است این در حالی است که کل جمعیت این اراضی با فایزر واکسینه شده بودند. شمار بیماران مبتلا در این منطقه با وجود واکسینه شدن کلی جمعیت در حال گذر از عدد یک میلیون است.

 

*از زمان شیوع دلتاکرونا در ماه جولای چین برای نخستین بار هیچ مورد مثبتی در رابطه با این ویروس جهش یافته نداشته است.

 

*نرخ ابتلا در آمریکا به عنوان مرکز جهانی بیماری کرونا 29 درصد افزایش یافته است.

 

*بر اساس گزارش نیویورک تایمز کشورهای آمریکا، اندونزی، مالزی، تایلند، ایران، مغولستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، بریتانیا و یونان بدترین شرایط کرونایی در جهان از لحاظ ابتلا را دارند.

 

*دانشمندان با میکروسکوپی مخصوص موفق به ثبت فیلمی از مغز شدند که در آن مشخص است ویروس کرونا در بافت مغز چگونه باعث تحرک و لرزش بافت های مجاور می شود. این تصویر نشان میدهد تاثیر ویروس کرونا بر مغز بسیار جدی تر از چیزی است که تصور می شود.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها