اخبار کرونا در چند خط ؛

بستری کردن کرونایی ها در پارکینگ بیمارستان

آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۳۲۱۱۶

به گزارش جام جم آنلاین ؛ آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

 

*در آمریکا تزریق سومین واکسن کرونا برای افراد دارای نقص ایمنی تأیید شد و این افراد باید دوز سوم را هم بزنند.

 

*بحران کمبود ظرفیت در بیمارستان ها و بستری کردن بیماران در پارکینگ و حیاط بیمارستان به آمریکا هم کشیده شد. این موضوع بیشتر در ماساچوست رویت می شود  و پارکینگ های بیمارستان ها تبدیل به محل نگهداری بیماران کرونایی شده اند.

 

*روسیه بالاترین میزان مرگ و میر روزانه را ثبت کرد. روز گذشته 819 مرگ ناشی از کرونا در این کشور رقم خورد.

 

*تایلند نیز از لحاظ تعداد ابتلای روزانه رکورد زد. روز گذشته دراین کشور آسیایی 22 هزار و 782 تست کرونا مثبت شده است.

 

*تحقیقات در بریتانیا نشان می دهد که از هر 10 بیماری که به کرونا مبتلا شده اند یک نفر در محیط بیمارستان این ویروس را گرفته است.

 

*یک مطالعه جدید نشان داده است واکسن های نوع mRNA از جمله فایزر آنچنان در مقابل ویروس کرونای دلتا موثر نیستند. مطالعات اخیر نشان داده است که فایزر فقط 42 درصد مقابل دلتا اثربخشی دارد.

 

*تغییرات اقلیمی احتمالا بر روی شیوع بیشتر ویروس کرونا تاثیرگذار است. هم اکنون نقاط مختلفی در جهان دچار آتش سوزی های متعدد شده است. این آتش سوزی ها به خصوص در ترکیه،یونان و امریکا مشهود است. تحقیقات حاکی از آن است این آتش سوزی ها که نتیجه افزایش دما و تغییرات اقلیمی است ریه افراد را تضعیف و احتمال ابتلای آنها را به کرونا بیشتر می کند و به همین ترتیب نرخ ابتلا در مناطقی که طعمه حریق شده اند چند برابر می شود.

 

* محققان دانشگاه هاروارد هشدار می دهند بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی خودایمنی سیستماتیک بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید عفونت کووید۱۹ قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها