جلوگیری از مرگ هزاران نفر در خیز پنجم کرونا با واکسیناسیون

ماجرای خبر بستری سالمندان پس از تزریق واکسن چه بود؟

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: واكسيناسيون از بستری و مرگ ده ها هزار نفر به ویژه افراد بالای ٧٠ سال در پیک پنج کرونا جلوگيرى كرد.
کد خبر: ۱۳۳۴۲۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، شريفى زارچى، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: در پيك پنجم كرونا آمار ابتلا، مرگ و بستری به دلیل شیوع کرونای دلتا افزایش پیدا کرد.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: واكسيناسيون بنابر آمار و اطلاعات جمع آوری شده در مرکز آمار وزارت بهداشت از بستری و مرگ ده ها هزار نفر به ویژه افراد بالای ٧٠ سال جلوگيرى كرد.

شريفى زارچى درباره خبر بستری و فوت سالمندان با وجود تزریق واکسن کرونا توضیح داد و گفت : بعد از دریافت ٢ دوز واکسن استفاده از ماسک و توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود چرا که افراد ١٠٠ درصد ایمن نمی‌شوند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت یادآوری کرد: هفته گذشته نامه ای به وزیر بهداشت نوشتم و آمارهایی را ارائه دادم تا نشان دهیم که حتی اگر فردی 2 دوز واکسن زده باشد کامل ایمن نیست.

وی ادامه داد: بنابر آمارها بسیاری از سالمندان با وجود اینکه زمان تزریق واکسن آنها رسیده است هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند و خواهشمندیم تمام کسی که نوبت واکسیناسیون آنها رسیده است برای تزریق واکسن راجعه کنند چرا که واکسیناسیون تا حد زیادی از بستری و مرگ و میر کم می‌کند.

گفتنی است؛ هفته گذشته سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نامه ای به وزیر بهداشت درباره آمار بستری و فوتی بر اثر ابتلا به کرونا با وجود تزریق واکسن نوشت و در ویدیویی امروز درباره این نامه شفاف سازی شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تاثیر واکسیناسیون در کاهش بستری و مرگ و میر کرونا مبتنی بر نمودارهای آماری وزارت بهداشت ویدیو زیر را مشاهده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها