پاری‌سن‌ژرمن رکورددار پرداخت بیشترین دستمزد شد

پادشاه در پاریس

از روز گذشته تاریخ جدیدی به فوتبال جهان اضافه شد. مورخان ورزشی سال‌ها بعد هر وقت به روز دهم آگوست می‌رسند، به این اتفاق مهم اشاره می‌کنند که لیونل مسی در چنین روزی و بعد از ۲۱ سال حضور در باشگاه بارسلونا، به باشگاه متمول پاری‌سن ژرمن پیوست.
کد خبر: ۱۳۳۱۴۰۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، روز گذشته رسانه‌های مهم دنیا این خبر را اعلام کردند که مسی تا پایان سال ۲۰۲۳ و با حقوق سالانه حدود ۳۵ میلیون یورو به این تیم پاریسی پیوسته است. طبق توافقات انجام شده قرارداد مسی قابلیت تمدید خودکار تا پایان سال ۲۰۲۴ را نیز دارد. به بهانه نهایی شدن این انتقال، روزنامه دیلی میل از جنبه دیگری به این مساله نگاه کرده است. گزارش این روزنامه به این مساله پرداخته است که با توجه به رقم قرارداد مسی، حالا این باشگاه فرانسوی در میان تمام تیم‌های ورزشی دنیا بیشترین پرداختی را در طول یک سال به بازیکنانش می‌دهد. در ادامه نگاهی به این رقم PSG و دیگر باشگاه‌های مطرح دنیا می‌اندازیم:

 

پاری سن‌ژرمن / ۲۵۶ میلیون یورو

علاوه بر خرید مسی، مدیران قطری PSG در این تابستان سرخیو راموس، واینالدوم و دوناروما را به عنوان بازیکن آزاد و اشرف‌حکیمی را به خدمت گرفتند. آنطور که در رسانه‌ها مطرح شده، هر کدام از این بازیکنان به طور میانگین در طول یک سال حدود ۲۹ میلیون یورو دریافت می‌کنند.  با این حساب، این باشگاه فرانسوی در طول یک سال نزدیک به ۲۵۶ میلیون یورو به بازیکنانش پرداخت می‌کند تا از این حیث در میان تمام باشگاه‌های ورزشی جهان در صدر باشد. علاوه بر این، باید به این مساله هم توجه داشت که ناصر الخلیفی به عنوان مالک این باشگاه به دنبال تمدید قرارداد کیلیان امباپه است و با قطعی شدن این مساله، این رقم به مراتب بیشتر خواهد شد.

 

رئال مادرید /  ۲۱۲ میلیون یورو

رئال مادرید سالانه به سرخیو راموس ۵/۱۷ میلیون یورو پرداخت می‌کرد. با این‌که کاپیتان رئال از این تیم جدا شده، اما سایت Salary Sport گزارش داده که رئالی‌ها از لحاظ پرداخت حقوق سالانه به بازیکنان‌شان در رتبه دوم این فهرست قرار دارند. این تیم که به تازگی داوید آلابا را جذب کرده طبق گزارش رسانه‌ها سالانه ۱۰ میلیون یورو دریافت می‌کند. بیشترین دریافتی در میان بازیکنان رئال را ادن آزارد دارد که هر سال ۲۱ میلیون یورو دریافت می‌کند. بعد از او تونی کروس، کریم بنزما و لوکا مودریچ قرار دارند که هر کدام‌شان به طور میانگین ۱۵ میلیون یورو از باشگاه می‌گیرند. با این حساب پرداختی سالانه فلورنتینو پرز به بازیکنانش در هرسال ۲۱۲ میلیون یورو است.

 

منچستریونایتد /  ۲۰۱ میلیون یورو

 مالکان آمریکایی منچستریونایتد امسال بر خلاف سال‌های گذشته، در زمینه خرید بازیکن دست و دلبازتر شده‌اند. آنها تا به اینجا جیدون سانچو را از دورتموند و رافائل واران را از رئال مادرید به خدمت گرفته‌اند. سانچو با قراردادی به ارزش ۷۳میلیون یورو به جمع شیاطین سرخ پیوست و حقوق سالانه‌اش چیزی در حدود ۱۸ میلیون یورو است. رافائل واران هم طبق گزارش رسانه‌های انگلیسی، قرار است هر سال ۱۰/۲ میلیون یورو دریافت کند. داوید دخیا همچنان بیشترین دریافتی بین بازیکنان منچستر را دارد که هر سال حدود ۱۹میلیون یورو حقوق دریافت می‌کند. دیگر بازیکنان مهم این تیم همچون پوگبا، کاوانی، مارسیال و رشفورد حدود ۱۰ میلیون یورو دریافت می‌کنند تا این باشگاه با پرداخت حدود ۲۰۱میلیون یورو در رده سوم باشد.

 

بارسلونا / ۱۹۵ میلیون یورو

 اگر مسی از بارسا جدا نشده بود، این تیم می‌بایست با ۲۳۸میلیون پرداختی به بازیکنان در هر سال، در رده دوم این فهرست قرار می‌گرفت. اما حالا با رفتن ستاره آرژانتینی این رقم به ۱۹۵ میلیون رسیده و باعث شده بارسلونا در رده چهارم باشد. با این حال، چیزی که عجیب است این که با وجود بدهی‌های فراوان این باشگاه، بازیکنانی همچون آنتوان گریژمن سالانه حدود ۳۱میلیون یورو دریافت می‌کند. بعد از او فیلیپه کوتینیو قرار دارد که حدود ۲۱ میلیون یورو می‌گیرد. سرخیو آگوئرو و ممفیس دپای که تازگی به این تیم پیوسته‌اند سالانه حدود ۵میلیون یورو دریافت می‌کنند.

 

لس‌آنچلس دوجرز /  ۱۹۳ میلیون یورو

 تنها باشگاه غیر فوتبالی که سالانه حقوق بالایی به بازیکنانش می‌دهد و در این فهرست در جایگاه پنجم قرار گرفته، تیم بیسبال لس‌آنجلس دوجرز در لیگ آمریکاست. این تیم سال گذشته بعد از ۳۲سال توانست به قهرمانی در لیگ بیسبال آمریکا یا همان MLB برسد. بیشترین دریافتی را در این تیم موکی بتس دارد که اخیرا قراردادی ۱۲ ساله با این تیم بسته و سالانه حدود ۲۲ میلیون یورو دریافت می‌کند. از حیث حقوق پرداختی در لیگ بیسبال آمریکا این تیم در رتبه نخست قرار دارد و بعد از آن، تیم نیویورک یانکی قرار دارد که سالانه ۱۴۶میلیون یورو به بازیکنانش می‌دهد.

حسین خلیلی / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها