متخصص بیماری‌ های عفونی:

برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز اولویت است

یک متخصص بیماری‌ های عفونی گفت: بهتر است مراسم عزاداری سالار شهیدان در فضا‌ی باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.
کد خبر: ۱۳۳۱۳۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا فاطمی، متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: امسال ماه محرم‌ با پیک پنجم کرونا مواجه شده است لذا به همه توصیه می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را به شدت رعایت کنند تا شاهد افزایش مرگ و میر بیشتر افراد نباشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری از این منحوس در نظر گرفته است که باید تمامی آن‌ها رعایت شود.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، دستکش، شستن مکرر دست‌ها از موارد قابل پیشگیری و البته اولویت‌های اصلی و اساسی پیشگیری از ویروس کروناست.

فاطمی اضافه کرد: البته افراد باید سعی داشته باشند در این روز‌ها از دست به دست کردن مواد خوراکی به خصوص غذا‌ها و مواد خوراکی رو باز به شدت خودداری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: بهتر است مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان در فضا‌ی باز و با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

وی درباره ویروس کرونا دلتا و شیوع آن در کشور هشدار داد و گفت: این ویروس آزمایش گریز است لذا تنها راه کلیدی پیشگیری و درمان فعلی این بیماری قبل و بعد از انجام واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها