کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد

داروی «ایلای لی‌ لی» مرگ بیماران ونتیلاتور را کاهش می‌دهد

کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد داروی کووید ۱۹ شرکت «ایلای لی‌ لی» خطر مرگ را در بیماران ونتیلاتور تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۳۰۷۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، کارآزمایی بالینی نشان می‌دهد داروی کووید ۱۹ شرکت ایلای لی‌لی خطر مرگ را در بیماران ونتیلاتور تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

یک مطالعه جدید بر روی ۱۰۱ بیمار بزرگسال کووید ۱۹ که با تهویه مکانیکی یا دستگاه ECMO در بیمارستان بستری بودند، انجام شد؛ نیمی از آنها با داروی آرتریت، بارسیتینیب در کنار مراقبت‌های استاندارد و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. محققان دریافتند بیمارانی که باریسیتینیب دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه دارونما ۴۶ درصد کمتر احتمال مرگ داشتند.

اعتقاد بر این است که داروهای درمان آرتریت روماتوئید به کاهش طوفان سیتوکین کمک می‌کند، زمانی که بدن نه تنها با ویروس مبارزه نمی‌کند بلکه به سلول‌ها و بافت‌های خود نیز حمله می‌کند. شرکت ایلای لی‌لی اظهار داشت: این دارو خطر مرگ در بیماران تحت تهویه مکانیکی را به نصف کاهش می‌دهد.

این شرکت مستقر در ایندیاناپولیس روز سه شنبه داده‌هایی را از کارآزمایی بالینی در مراحل پایانی داروی آرتریت، بارسیتینیب که با همکاری شرکت دارویی اینسیت توسعه یافته بود منتشر کرد.

«E Wesle Ely»، پروفسور پزشکی در دانشگاه وندربیلت و محقق اصلی این مطالعه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «با در دسترس قرار گرفتن داده‌های اضافی آشکار می‌شود که درمان با بارسیتینیب ممکن است به جلوگیری از مرگ در برخی از بیماران وخیم مبتلا به کووید ۱۹ کمک کند؛ این دارو یک گزینه درمانی مهم برای این گروه آسیب پذیر از بیماران در این همه گیری دائما در حال پیشرفت است».

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها