مروری بر بعضی رویدادهای انقلابی زنانه؛

مشت‌های گره کرده زنان

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز

رشد ۴۴ درصدی بانوان تحصیل کرده از ابتدای انقلاب تا کنون

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با اشاره به نگاه ویژه اسلام به بانوان، گفت: تعداد فارغ التحصیل خانم در قبل از انقلاب ۶ درصد ولی امروز حدود ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۲۷
به گزارش جام جم آنلاین البرز، علیرضا عباسی، رئیس مجمع نمایندگان استان البرز، در اولین نشست هم اندیشی جمعی از بانوان استان البرز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه نیمی از جامعه بانوان هستند و در قانونگذاری‌ها بصورت خاص مورد توجه‌ قانونگذار قرار می‌گیرند، گفت: باید دغدغه‌های بانوان در مسائل مختلف شنیده شود و متناسب با نقش ویژه آنها در اجتماع، کارگروه‌های مختص به امور بانوان فعال شود تا اینکه درصدد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان البرز با بیان اینکه نظر و دیدگاه اسلام در مورد مرد و زن به گونه ایست که ملاک برتری در مومن بودن است و هر فردی که مومن باشد، خواه مرد و خواه زن، اگر عمل صالح انجام دهد برای ایشان حیاط طیبه محقق می شود.
عباسی با اشاره به این نکته که در اسلام (حقوق زن) و (مسؤولیت اجتماعی) به صورت توامان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دیدگاه‌های شرقی و فمنیستی فارغ از این نگاه کلی هستند و حقوق زن یا  نقش مسؤولیت گونه او را سلب می‌کنند.
این نماینده مجلس با تاکید بر توجه ویژه انقلاب اسلامی به حوزه زنان، به ارائه آماری جهت انجام فعالیت‌های قابل قبول در بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: تعداد فارغ التحصیل خانم در قبل از انقلاب ۶ درصد ولی امروز حدود ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند.
به گفته وی کرسی‌های استادی قبل از انقلاب برای بانوان یک درصد بود در حالی که امروز ۲۱ درصد کرسی‌های استادی را بانوان تشکیل می دهند؛ همچنین رشته‌های فعال ورزشی قبل از انقلاب ۷ رشته و امروز ۳۸ رشته فعال ورزشی برای بانوان وجود دارد.
وی اقداماتی را که در حوزه زنان بعد از انقلاب صورت گرفته است، پسندیده دانست و افزود: ولی این را هم باید در نظر گرفت که با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم.
عباسی یادآور شد: بنابر تقاضای ما فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی پذیرفتند که با حضور در استان البرز در نشست‌های ویژه امور بانوان شرکت داشته باشند، ما در حوزه بانوان نیاز به قانونگذاری، اصلاح قانون و تکمیل قانون داریم و در این راستا نقش خود بانوان باید پررنگ تر باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها