مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد؛

کسب رتبه اول از بین ۳۳ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به مناسبت روز جهانی جنگلبان پیامی صادر کرد
کد خبر: ۱۳۲۹۴۰۰

 

غلامرضا منتظری-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به مناسبت روز جهانی جنگلبان پیامی به شرح زیر صادر کرد

به نام آفریدگار و بخشاینده طبیعت

جنگل گنجینه چشم‌نواز نظام آفرینش، منظومه آهنگ موزون جاری در زمین و نماد یکتایی نقاش تدبیرگر است. این نقش ازلی همواره انسان را در مقابل خالق بزرگ آن به کرنش و ثنا وا داشته است.

جنگلبان حافظ زندگی انسان و سایر موجودات است، زیرا همان نفسِ مدد حیات و مفرح ذات، هدیه درخت و جنگل به انسان است و چقدر انسان معاصر هر روز بیشتر به این  کیمیای هستی احساس نیاز و تعلق خاطر می‌کند، هرچند گاهی نیز ناآگاهانه و یا حرص‌آلود قلب مهربان جنگل را می‌خراشد.

جنگلبان این انسان ساعی و توانا، اما جان خود برای پاسداشت میراث ارزشمند طبیعی یعنی جنگل‌ها و مراتع و کوهستان‌های ستبر، نثار می‌کند‌. او روز و شب و آب و آتش نمی‌شناسد و در سرما و گرما، همواره گمنام اما استوار در عزم، خطر را به جان می‌خرد تا بر تن جنگل‌های زیبای وطن گزندی فرو ننشیند و برای آیندگان به یادگار و میراث بماند.

جنگلبان برای انسان حیات می‌آفریند و چتر زیبای درخت و جنگل را بر سر انسانهای رهگذر در کره خاکی می‌گستراند.

جنگلبان شرافتمند، همراه و یاور طبیعت و انسان است تا به یُمن استواری جنگل، عناصر حیات یعنی آب و خاک و هوا و حیات‌وحش و محیط‌زیست حفظ شود و توسعه و پیشرفت و آبادانی سرزمین‌مان دچار وقفه نگردد.

اینجانب نهم مردادماه روز جهانی جنگلبان را به همه همکاران عزیز و پرتلاشم در مجموعه سازمان جنگلها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بویژه فرمانده و ماموران غیرت‌مند یگان حفاظت و جنگلبانان سبزپوش خط مقدم صیانت و نگهبانی از انفال الهی و جنگلها و مراتع استان تبریک عرض می‌کنم و از خدای بزرگ تندرستی و  استمرار توفیق این عزیزان را در خدمت به میهن و صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست آرزو دارم.

 

من هم یک جنگلبانم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها