به گزارش
جامجم آنلاین به نقل از دیجیاتو، مدتی است در خصوص بازگشت دو کمپانی مطرح و همیشه در صحنه فرانسوی گمانه زنیهای زیادی مطرحاست و به تازگی نیز محمد رضا نجفی منش٬ رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو شرط و شروط تازهای را برای بازگشت رنو و پژو به بازار ایران مطرح کردهاست.
علاوهبر رنو برخی از قطعهسازان فرانسوی نیز برای بازگشت به کشورمان اعلام آمادگی کرده و مشتاق هستند تا فعالیتهای گذشته خود را مجددا از سر بگیرند. البته تا زمانی که تحریمها برداشته نشود خبری از شرکای فرانسوی در ایران نخواهد بود.
جالب بدانید بعضی از کارشناسان اشتیاق رنو برای بازگشت به کشورمان را چندان جدی نمیگیرند چرا که معتقد هستند این شرکت فرانسوی در دوران برجام نیز برنامههای خاص و وسیعی برای پیادهسازی در کشورمان داشت که البته نتوانست هیچکدام را به مرحله اجرا برساند.
در آن زمان رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و یکی از شرکتهای بخش خصوصی قراردادی را منعقد کرد و با وجود آنکه دست بالا را در این قرارداد داشت در نهایت نتوانست برنامههای خود را در کشورمان عملیاتی کند.
محمدرضا نجفیمنش٬ رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو در این رابطه میگوید: «رنو و پژو با جبران زیانهای گذشته به ایران برگردند.» این درحالیست که پس از دور قبلی تحریمها نیز این دو شرکت عملا با همین شرط به کشور بازگشتند و برای مثال پژو با بخشیدن طلبهای خود مربوط به حق استفاده از برند توانست نظر مدیران ایرانخودرو را جلب نماید و پس از آن نیز با زیر مجموعه دیگر خود در سایپا کاشان سرمایهگذاری کرد و رنو هم با فعال کردن خطوط تولید ساندرو و بستن قرارداد برای خرید کارخانه بن رو و سرمایهگذاری در کشور٬ دور تازه فعالیت خود را آغاز کرد.
از سوی دیگر مشخص شده که بحران شیوع کرونا دامان رنو را گرفتهاست و این شرکت حالا حتی بیشتر از قبل به فروش مناسب در بازار ایران نیاز دارد٬ مشخصا شرایط مالی پژو نیز چندان چنگی به دل نمیزند و دلیل ادغام این شرکت با فیات کرایسلر نیز همین مساله بودهاست؛ بنابراین پر واضح است که در شرایط فعلی٬ حتی علیرغم افزایش سنگین نرخ ارز٬ حداقل خودروسازان فرانسوی نسبت به بازگشت به بازار ایران روی خوش نشان خواهند داد.