واریس معمولا به علت آسیب به دیواره رگ‌ها که بر اثر تورم ورید‌ها بوجود می‌آید گفته می‌شود که در آن رگ‌های متورم از جریان یافتن خون به قلب جلوگیری می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۸۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، زنان بیشتر از مردان از عارضه واریس رنج می‌برند و از آن شکایت می‌کنند. واریس معمولا به علت آسیب به دیواره رگ‌ها که بر اثر تورم ورید‌ها بوجود می‌آید گفته می‌شود که در آن رگ‌های متورم از جریان یافتن خون به قلب جلوگیری می‌کنند. این مشکل به طور عمده در دیواره وریدهای قسمت تحتانی پا و ساق پا و مچ آن دیده می‌شود و معمولا در نزدیکی سطح پوست خود را نشان می‌دهد.

واریس معمولا بر اثر زیاد ایستادن یا نشستن، صدمات متفاوت، مشکلات خونی، نداشتن فعالیت‌های فیزیکی و بدنی، چاقی یا بارداری بوجود می‌آید.

واریس می‌تواند منجر به دردها و گرفتگی‌های مداوم، ورم و خستگی شود. گاهی اوقات واریس نشان‌دهنده انسداد در رگ‌ها است.

خوشبختانه واریس عارضه‌ای خطرناک نیست و می‌توان آن را با برخی درمان‌های خانگی و ساده برطرف کرد.

برای برطرف کردن واریس بهتر است برخی عادات نادرست خود در نشستن و خوابیدن را کنار بگذارید و تغییراتی را در نحوه زندگی خود ایجاد کنید.

اما در اینجا به طرز تهیه ماسکی طبیعی اشاره می‌کنیم که می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید و از تاثیرات معجزه‌آسای آن لذت ببرید.

مواد لازم:
1 عدد صابون بچه
1 لیوان شیر

ابتدا، صابون بچه را خرد کنید و آن را به شیر اضافه کنید و آن‌ها را ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روزی 3 مرتبه بر روی قسمت‌هایی از بدن خود که واریس دارد بمالید.

باید برای هر بار استفاده محلول را در یخچال نگهداری کنید. پس از مدتی کوتاه خواهید دید که رگ‌ های واریسی کمرنگ و برطرف می‌شوند.

علاوه بر این، می‌توانید مقدار بیشتر این ترکیب را به صورت کمپرس روی رگ‌های واریسی قرار دهید. این کار را هم روزی 3 مرتبه انجام دهید.

منبع: عصرایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها