پس از تشکر مسی از یک هوادار، نگاهی کرده‌ایم به رفتار ستاره‌ها در قبال طرفدارانشان

داستان ستاره‌ها و هواداران

طی یک سال اخیر و با خالی شدن ورزشگاه‌های فوتبال از حضور تماشاگران به دلیل شیوع کرونا، بیش از همیشه مشخص شد که حضور هواداران روی سکوها تا چه اندازه می‌تواند به جذاب‌تر شدن این بازی کمک کند.
کد خبر: ۱۳۲۷۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، در کنار افرادی که به ورزشگاه‌ها می‌روند، میلیون‌ها هوادار در خانه‌ها نشسته‌اند که هر کدام‌شان داستان و روایت مخصوص به خودشان را در ارتباط با فوتبال دارند. یکی از همین میلیون‌ها نفر، دان هرنان پیرمرد ۱۰۰ ساله آرژانتینی است. او یکی از طرفداران پر و پا قرص لیونل مسی است و برای نشان دادن علاقه‌اش به این ستاره آرژانتینی، دست به کار عجیبی زده است. او در تمام سال‌های حضور مسی در سطح اول فوتبال در باشگاه بارسلونا و تیم‌ملی کشورش، پیگیر بازی‌ها و گل‌هایش بوده است. او دفتری دارد که تمام گل‌های لئو را با مداد در آن نوشته است. چند وقت پیش نوه او فیلمی از او گرفت که در حال نوشتن آخرین گل‌های مسی در بازی‌های کوپا بود. این ویدئو به قدری در فضای مجازی پخش شد که بعد از فینال کوپا و قهرمانی آلبی‌سلسته، خود مسی به آن واکنش نشان داد. او در ویدئویی خطاب به این هوادارش گفت: «هرنان، داستان تو به دست من رسید. حس بسیار عجیبی است که می‌بینم گل‌های من را به این شکل ثبت می‌کنی. از راه دور تو را در آغوش می‌گیرم و بسیار از تو سپاسگزارم». هرنان هم خیلی زود جواب مسی را اینطور داد: «تا پایان عمر، از تو حمایت می‌کنم». به بهانه همین رابطه کوتاه اما احساسی، نگاهی به برخی از ستاره‌های فوتبال انداخته‌ایم که بیرون و درون مستطیل سبز به احساسات هواداران خود پاسخ داده‌اند.

 

شادی ولکات با هوادار آرسنال

در بازی جام‌حذفی انگلیس در سال ۲۰۱۶، آرسنال در ورزشگاه خانگی‌اش توانست ساندرلند را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد. یکی از ستاره‌های آن روز تیم آرسن ونگر، تئو ولکات بود. او تا قبل از آن بازی، شادی گل مشترکی با مرته ساکر داشت؛ اما از دست بر قضا آن روز مدافع آلمانی توپچی‌ها غایب بود. با این حال این مساله مانع نشد که ولکات آن شادی‌اش را انجام ندهد. بعد از سوت پایان بازی، ولکات به سمت یکی از هواداران آرسنال رفت و او را به داخل زمین برد. در ادامه او با آن تماشاگر نوجوان همان شادی گل را انجام داد و سپس پیراهنش را به او هدیه کرد.

 

 

هدیه آزارد به تماشاگر رقیب

در فوتبالی همچون لیگ‌برتر انگلیس، هیجان و سرعت بازی آنقدر بالاست که بازیکنان ممکن است زیاد متوجه اتفاقات روی سکوها نشوند. اما هر از چند گاهی رفتاری از سوی ستاره‌های حاضر در لیگ جزیره سر می‌زند که در نوع خودش جالب است. یکی از این موارد، مربوط به بازی چلسی و برایتون در ورزشگاه آمکس بود.

چلسی با هدایت کونته و بعد از چهار تساوی متوالی به ورزشگاه خانگی برایتون رفته بود و فقط به پیروزی فکر می‌کرد. آبی‌های لندن بازی را هم با نتیجه ۴ بر صفر به نفع خودشان تمام کردند. چند دقیقه قبل از سوت پایان بازی، ادن آزارد، کاپیتان و ستاره آن روزهای چلسی تعویض شد اما شماره ۱۰ این تیم به جای رفتن به سمت نیمکت ذخیره‌ها به سمت بخشی از هواداران برایتون رفت. او در ادامه پیراهنش را از تنش بیرون آورد و به هوادار خردسالی داد که کاغذی کوچک در دستش بود. وقتی دوربین‌ها روی کاغذ زوم کردند، این جمله ساده نوشته شده بود: « آزارد شماره ۱۰، امکانش هست پیراهن تو را داشته باشم ». در ادامه مشخص شد آزارد در طول بازی چند بار این کودک را با نوشته‌اش دیده بود و به محض تعویض، به خواسته او جواب داد.

 

نوجوان گریان در آغوش نیمار

نیمار از آن دست بازیکنانی است که هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد. ستاره برزیلی بعد از ترک بارسا و رفتن به پاری‌سن ژرمن، خیلی زود بین هواداران فوتبال فرانسه محبوب شد. یکی از نشانه‌های این محبوبیت را می‌توان در بازی PSG مقابل رن دید. در آن بازی شاگردان توماس توخل در خانه رن با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند. دقیقه ۹۰ و زمانی که نیمار تعویض شد، ناگهان یک نوجوان هوادار رن توانست نیروهای امنیتی کنار زمین را رد کند و خودش را به نیمار برساند. او وقتی به نیمار رسید در حالی که اشک می‌ریخت، در همان حالت درخواست پیراهن این بازیکن را ‌ کرد. ستاره برزیلی هم خیلی زود او را در آغوش گرفت و علاوه بر این‌که اجازه نداد نیروهای پلیس دخالت کنند، پیراهنش را به آن هوادار نوجوان داد. بعد از این صحنه، تمام ورزشگاه روی پا بلند شدند و به افتخار نیمار دست زدند.

 

کفش‌های صلاح برای کودک سوری

یکی از بازیکنانی که طی چند فصل گذشته ارتباط خوبی با هواداران لیورپول پیدا کرده، محمد صلاح است. ستاره مصری از زمانی که به آنفیلد آمده به یکی از بازیکنان محبوب قرمزها تبدیل شده است. او بارها طی چند فصل اخیر و بعد از پایان بازی، پیراهن خود را به هواداران هدیه داده است. مثلا در شب پیروزی ۴ بر صفر لیورپول مقابل ستاره سرخ بلگراد در لیگ قهرمانان اروپا، او هنگام تعویض، پیراهنش را به خانمی هدیه داد که روی تکه‌ای مقوا با زبان عربی، لباسش را درخواست کرده بود. اما بدون شک یکی از زیباترین کارهای صلاح، هدیه‌ای بود که او دو سال پیش به یک کودک سوری فرستاد. خمیس الجاسر، کودک ۷ساله اهل سوریه به دلیل بمباران منزل مسکونی‌اش، یک پای خود را از دست داده بود. خمیس که علاقه زیادی به فوتبال دارد، حتی بعد از گذاشتن پای مصنوعی علاقه‌‌اش به بازی فوتبال کم نشد. او یکی از هواداران پر و پا قرص صلاح هم است. ستاره مصری بعد از اطلاع از وضعیت این کودک هوادار خود، یک جفت کفش کتونی فوتبال با امضای خودش را برای این کودک سوری فرستاد.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها