به منظور تحقق کشاورزی قراردادی صورت گرفت:

دیدار هیئت تجاری کشور عراق با کشاورزان جنوب کرمان

به منظور ترویج و تحقق کشاورزی قراردادی متناسب با نیاز منطقه با پیگیری های به عمل آمده از سوی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اولین هیئت تجاری از کشور عراق جهت رایزنی وارد جیرفت شد و با کشاورزان پیشرو نشستی برگزار کرد.
کد خبر: ۱۳۲۷۱۰۵

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛در این جلسه سعید برخوری،ضمن معرفی ظرفیت های کشاورزی منطقه اظهار داشت:با توجه به اینکه جنوب کرمان پایلوت کشاورزی قراردادی کشورمعرفی شده است،بارها در وزارت جهاد کشاورزی بحث کشاورزی قراردادی مطرح و جلساتی در خصوص اجرایی شدن آن برگزار شد .

وی افزود:در این جلسات در خصوص محصولات اساسی کشور از جمله سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی که دخالت دولت را در بحث تعرفه به همراه داشت وباعث می شد صادرات این محصولات در بعضی مواقع با مشکل مواجه شود،بحث و تبادل نظر شدو پیشنهاد گردید که این محصولات از دخالت دولت خارج و به بخش خصوصی واگذار شود .

وی افزود: از آنجایی که در آستانه فصل زراعی منطقه هستیم اولین گروه تجاری از کشور عراق وارد منطقه شدند و با کشاورزان پیشرو منطقه تشکیل جلسه دادند تا در خصوص قرارداد کشت های جدید و همچنین کشت های پیاز سیب زمینی و .. به نتیجه ای برسند.

رییس سازمان خاطر نشان کرد: قرارداد کشت بامیه در سطح زیاد در این منطقه ازجمله پیشنهادات این هیئت عراقی بود که در صورت به نتیجه رسیدن کشاورزان، کشت این محصول اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تولید باید بر اساس تقاضای بازار باشد افزود :با مشخص کردن بازار هدف،می‌توانیم از تولیدات خود درامد بالایی بگیریم .

وی تاکیدکرد:کشاورزان در صورت تمایل به انعقادقرارداد،جهت راهنمایی و دریافت اطلاعات می توانند به مدیریت بازرگانی سازمان مراجعه نمایند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها