20 نقش فرش تاریخی در کرمان مرمت شد
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان خبرداد:

20 نقش فرش تاریخی در کرمان مرمت شد

آغاز عملیات مرمتی بازار قلعه محمود کرمان

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و  صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی بازار قلعه محمود کرمان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۶۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ مجتبی شفیعی اظهار کرد: در این عملیات مرمتی استحکام‌بخشی،نماچینی و اندود‌گچ بخشی از این بازار تاریخی با اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون ریال انجام می‌شود.

وی افزود:در سال های گذشته نیز فعالیت‌های مرمتی همچون   سبک‌سازی و اندود کاهگل، سقف‌پوشی وهمچنین سیمگل نمای کوچه این بازار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت بازار قلعه محمود کرمان به قرن هشتم تا دوره قاجار باز می‌گردد بیان کرد:این بازار که به عنوان قدیمی‌ترین بازار این شهر شهرت دارد دارای حمام، آب انبار، تکیه و مسجد است.

شفیعی افزود:این بنای تاریخی دارای یک راسته به طول 285 متر و یک مسیر فرعی در سمت غرب است و در دو طرف کل راسته بازار، حجره‌هایی با کاربری اقتصادی و تجاری موجود بوده است که با گذشت زمان کاربری خود را از دست داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و در حال حاضر هفت حجره با کاربری‌های بقالی، آهنگری، نانوایی، لحاف‌دوزی وخیاطی مشغول به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد:این بازار دارای دو ورودی اصلی از سمت خیابان‌های امام(ره) واحمدی(شهید مطهری) است که در جهت شمالی‌جنوبی قرار گرفته است و در سمت شرقی این بازار سه ورودی فرعی وجود دارد که به خیابان سام (پیروزی) می‌رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها