رئیس اداره آموزش های فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش و  پرورش استان خبر داد:

بهره مندی 3 هزار هنرجوی شاخه کاردانش از آموزش های دوگانه در سال تحصیلی آینده

رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه کمیته برون سپاری وشورای کارآموزی و کارورزی گفت:پیش بینی می شود 3 هزار هنرجوی شاخه کاردانش از آموزش های دوگانه (برون سپاری) در سال تحصیلی 1401-1400 بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛رضا همت پور، ضمن تبیین اهمیت آموزش های برون سپاری گفت: در کشورهای پیشرفته دنیا آموزش های دوگانه از طریق برون سپاری بسیار مورد تاکید است، زیرا نقش موثری در افزایش بهره وری آموزشی و مهارت آموزی مطابق با بازار کار و دانش روز دارد.

وی افزود:در آموزش و پرورش استان کرمان تلاش شده از خدمات آموزشی دستگاه های دولتی متولی آموزش های مهارتی و موسسات خصوصی طرف قرارداد ازجمله اداره کل فنی وحرفه ای،جهاد کشاورزی،سازمان شهرداری ها، دانشگاه آزاد اسلامی و... بیشترین بهره برده شود.

رئیس اداره آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت:ضرورت آموزش های دوگانه در رشته هایی چون ایمنی و آتش نشانی، طلا و جواهر سازی، دستیار تمرین فوتبال، بهیاری، مددکاری سالمندان و... کاملا احساس می شود زیرا تقاضا را نمی توان معطل کرد و بایستی از ظرفیت های موجود بیشترین بهره را برد.

وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای تحقق برنامه ششم توسعه، گام های بلندی در خصوص توسعه متوازن آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش برداشته که هم اکنون در کشور 35 درصد محقق شده و در استان کرمان که تحقق 38.5 درصدی را داشته ایم. 
 
وی افزود:برای سال تحصیلی آینده پوشش 49درصدی پیش بینی شده که یکی از راهکارهای مهم تحقق این آرمان آموزش های دوگانه از طریق برون سپاری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها