معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هشدار شیوع ویروس دلتا در گیلان

حیدرزاده نسبت به شیوع دلتا ویروس در سطح استان هشدار داد و گفت: همکاری اصناف در شهر قرمز رشت بسیار ضعیف است در حالی که باید محدودیت‌های شغلی از دیروز در رشت اعمال می‌شد.
کد خبر: ۱۳۲۵۲۱۹

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ارتباط تصویری با خبر ساعت۲۰ گفت: ویروس کرونای دلتا که نوع جهش یافته کرونای قبلی است، از هندوستان به ایران گسترش یافته و قدرت سرایت بیشتری در مقایسه با نوع قبلی دارد.

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به مشاهده شدن کرونای دلتا در گیلان افزود:افراد به صورت گروهی و خانوادگی به این بیماری بیماری مبتلا می شوند و علائم آن گلودرد شدید و تب است.

آبتین حیدرزاده در وبینار مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اعمال محدودیت‌های شغلی در شهرهای قرمز از جمله رشت و آستارا گفت: متاسفانه با وجود اینکه شهر رشت از روز گذشته به وضعیت قرمز درآمده اما همکاری اصناف در آن بسیار ضعیف است و محدودیت‌های شغلی در آن رعایت نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فرمانداری و دستگاه قضایی باید به کمک حوزه بهداشت و درمان بیایند افزود: تمامی تالارها، مراکز تفریحی، پاساژها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های اقلام غیرضروری باید در شهرهای قرمز رشت و آستارا تعطیل باشند.

وی افزود: با توجه به سرعت انتقال در پیک جدید، شیوع ویروس دلتا در استان مشهود است و نباید کوچکترین بی‌توجهی نسبت به این ویروس داشت زیرا به سرعت می‌تواند افراد بسیار بیشتری را مبتلا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها