معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هشدار شیوع ویروس دلتا در گیلان

حیدرزاده با بیان این مطلب که برای واکسیناسیون کردن کل استان نیاز به ۴ میلیون واکسن است گفت: در حال حاضر ۲۸۰ هزار دوز واکسن در ۲۰۱ پایگاه تزریق شده است.
کد خبر: ۱۳۲۵۹۲۹

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،آبتین حیدرزاده در مورد اقدامات صورت گرفته این دانشگاه گفت: دانشگاه در حوزه های بهداشت و درمان خدماتی به مردم ارائه می دهد که در بهداشت به دنبال کاهش ویروس کرونا هستیم و با شناسایی افراد علامتدار و بی علامت و ایزوله کردن آنها سعی در کم کردن بیماری کووید ۱۹ در استان داریم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان بیش از ۲۰۰ هزار بیمار سرپایی داشتیم که ۱۰۰ هزار نفر با تست پی سی آر مثبت شدند.

وی در ادامه به خدمات ارائه شده دانشگاه علوم پزشکی در بخش درمان گفت: واکسیناسیون کردن و ایمنی مردم در برابر این بیماری از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و تاکنون ۲۸۰ هزار دوز در استان در چند فاز که شامل تزریق به کادر درمان و پزشکان، گروه های سنی بالای ۸۰ سال و ۷۵ سال و هم اکنون بالای ۷۰ سال در حال اجرا است.

حیدرزاده با بیان این مطلب که برای واکسیناسیون کردن کل استان نیاز به ۴ میلیون واکسن است گفت: در حال حاضر ۲۸۰ هزار دوز واکسن در ۲۰۱ پایگاه تزریق شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به این مطلب که ۳۸۰ بیمار کرونایی در حال حاضر در استان گیلان شناسایی شدند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار جدید بستری شدند که این جای نگرانی دارد.

وی افزود: به همه مردم توصیه می کنم که پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در فضای های شلوغ و نیز پرهیز از دور همی و گردهمایی و نرفتن به رستوران ها را برای جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها