مدیرعامل شهرخودرو خطاب به مردم خراسان و هوادران باشگاه:

این فصل برای سهمیه آسیا تلاش می کنیم

استقلال فقط در این صورت قهرمان لیگ برتر می شود (+جدول رده بندی لیگ برتر)

روز گذشته هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید.
کد خبر: ۱۳۲۵۱۳۹

به گزارش جام جم آنلاین ، در مهم ترین نتایجی که روز گذشته رقم خورد استقلال دو بر یک از سد تراکتور گذشت و پرسپولیس بدون گل با فولاد مساوی کرد. 

تابلوی نتایج کلی هفته بیست و ششم لیگ برتر:

دوشنبه 14 تير 1400

ذوب آهن 1 - 1     سایپا      

ﺳﻪشنبه 15 تير 1400

ماشین‌سازی‌تبریز   3 - 0     مس رفسنجان       

استقلال   2 - 1     تراکتور  

پیکان     1 - 1     سپاهان   

گل گهرسیرجان     2 - 1     آلومینیوم اراک     

شهرخودرو          1 - 0     نفت‌ مسجدسلیمان   

صنعت نفت آبادان  1 - 1     نساجی مازندران   

فولاد      0 - 0     پرسپولیس

این هم جدول لیگ برتر تا پایان همین هفته:

استقلال فقط در این صورت قهرمان لیگ برتر می شود (+جدول رده بندی لیگ برتر)

به این ترتیب تا پایان این فصل فقط چهار هفته باقی مانده است. 

پرسپولیس با 55 امتیاز در صدر قرار دارد و سپاهان با 53 امتیاز هنوز از شانس زیادی برای قهرمانی برخوردار است. 

استقلال نیز 47 امتیازی شده است و شانس قهرمانی برای این تیم احتمال بالایی ندارد. اما باز هم می توان تصور کرد آبی ها در پایان این فصل جام را بالای سر ببرند. چاره این است که استقلال تمام چهار بازی باقی مانده خود را ببرد و 12 امتیاز کامل را بگیرد. در آن سو پرسپولیس حداقل سه بازی از چهار بازی باقی مانده خود را ببازد. از سوی دیگر سپاهان 53 امتیازی است و می تواند دو امتیاز فاصله با پرسپولیس را جبران کند، به شرط اینکه شاگردان گل محمدی در چهار بازی باقی مانده جوری امتیاز از دست بدهند که این اتفاق قابل جبران نباشد. به هر حال در فوتبال جهان جبران دو امتیاز در هفته های پایانی اصلا کار عجیب و سختی نبوده است. نمونه اش نخستین دوره لیگ برتر که استقلال با یک تساوی هم می توانست قهرمان شود اما مقابل ملوان باخت و از سوی دیگر پرسپولیس حریفش را برد تا به طور ناگهانی و غیرمنتظره ای قهرمان لیگ برتر شود. 

اما در رابطه با استقلال همه چیز فرق می کند چرا که هم اکنون فاصله امتیازی این تیم با صدر جدول هشت امتیاز است و با دو تیم دوم هم شش امتیاز. با این اوصاف قهرمانی استقلال در این فصل چیزی شبیه معجزه است. تیم یحیی گل محمدی شبیه تیمی نیست که از چهار بازی باقی مانده حداقل سه تا را ببازد و تیم فرهاد مجیدی هم که مدام گلایه و شکایت می کند تیمی نیست که چهار مسابقه پشت سر هم را آن در چنین شرایط حساسی ببرد. از آن سو سپاهان هم تیمی نیست که در حساس ترین شرایط ممکن در لیگ برتر پشت سر هم ببازد تا همان رتبه دوم را به استقلال بدهد. 

شکست پرسپولیس در سه از چهار مسابقه برای قهرمانی استقلال ضروری است و چنین شرایط مشابهی هم برای سپاهان باید وجود داشته باشد، هر چند با توجه به اختلاف شش امتیازی سپاهان و استقلال کار برای رسیدن به طلایی پوشان اصفهانی راحت تر است. 

به هر حال آنچه که از شرایط تیم ها و جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران برمی آید پنجمین قهرمانی سرخ های پایتخت در لیگ برتر بسیار محتمل و بعید است اتفاق دیگری به غیر از این رخ بدهد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها