فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران مطرح کرد؛

شیوع بیش از ۳۰ بیماری در دو دهه گذشته

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: در دو دهه گذشته بیش از ۳۰ بیماری شیوع داشته که برخی از بیماری‌ ها از بین رفته اما هنوز عوارض آنها برجا مانده است.
کد خبر: ۱۳۲۵۰۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم رونمایی از کتاب جستار‌هایی در سلامت و بحران کووید ۱۹ در جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با مدیریت کرونا در کلانشهر تهران در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ قرآنی در تطبیق و انطباق‌نامه با یافته‌های نوین زمین شناسی است، فرهنگ غنی اسلامی با علم و‌ خرد ورزی فراوانی همراه است.

او ادامه داد: نوشتار به سبک جستارنویسی کم‌تر در کشور به آن پرداخته شده است. جستار نوعی کاری شجاعانه است و نویسنده استدلال‌های شخصی خود را در طول اثر خود باید به اثبات برساند.

زالی بیان کرد: در جستارنویسی نویسنده باید تجارب خود را با استدلال‌های خودش را بیان کند. نحوه نوشتار این کتاب از یک بداوت خاصی برخوردار است. در این کتاب تمام ابعاد بیماری کرونا اعم از ابعاد دینی، اقتصادی، تغییر روش‌های آموزشی و فرهنگی در این کتاب آورده شده است.

فرمانده ستاد مقابله با مدیریت کرونا در تهران گفت: کار‌های خوبی در زمینه کرونا در کشور انجام شده است و بیشتر نوشتار‌ها در حوزه درمان و دستورالعمل‌ها بوده است و کمتر کتابی تحلیلی در حوزه بیماری کرونا تدوین و تالیف شده است. در این کتاب تلاش شده به خود باوری و خوداتکایی توجه لازم شود.

او افزود: این کتاب با تلاش محققان و نخبگان طراحی شده‌ و‌ تالیف آن با سفارش ستاد کرونا در تهران انجام‌ گرفته است.

لزوم ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مجازی در کشور

در ادامه فریدون عزیزی، رئیس پژوهشگاه غدد گفت: توجه به پزشکی سیستمیک و تغییر از ارائه خدمات سلامت از راه دور در ایران طی یک سال گذشته رخ داده است. تکنولوژی‌های روز مانند تله مدیسین با شیوع بیماری کرونا در کشورمان از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شده است.

او افزود: آموزش بالینی در حوزه پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی‌توان این نوع آموزش‌ها را از طریق مدیسین انجام داد.

عزیزی ادامه داد: با گسترش شیوع کرونا در دنیا برخی از عمل‌های جراحی با نظارت پزشک حاذق از راه دور انجام می‌شود. دانشگاه‌های ما هم به سمت آموزش‌های مجازی در حوزه پزشکی رفته و کلاس‌های مجازی با حضور استادان و نخبگان در سطح کیفی خوبی در کشور در حال انجام است.

رئیس پژوهشگاه غدد بیان کرد: زیر ساخت‌ها و فناوری‌ها در حوزه پزشکی در کشور باید از رصد بیشتری برخوردار شود تا سطح کیفی و کمی حوزه پزشکی ارتقا پیدا کند.

شیوع ۳۰ بیماری در دو دهه گذشته

نیکنام گرد آورنده کتاب «جستارهایی در سلامت و بحران کووید» گفت: عنوان‌های دین در مقابله با کرونا، موضوعات پرستاری، آینده پزشکی در دوران پسا کرونا، چالش‌های بالینی، مسائل دندان پزشکی، داروسازی و چالش‌های اخلاقی پزشکی در این کتاب گنجانده شده است.

او ادامه داد: تدوین این کتاب حدود هفت ماه به طول انجامید. در دو دهه گذشته بیش از ۳۰ بیماری شیوع داشته که برخی از بیماری‌ها از بین رفته اما هنوز عارضه‌های آنها برجا مانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها