رئیس پلیس فتا استان کرمان اعلام کرد:

کلاهبرداری سایبری با پیامک جعلی ابلاغ شکایت قضایی 

رئیس پلیس فتا استان کرمان هشدار داد:

دسترسی کلاهبرداران به اکانت شبکه های اجتماعی کاربران  

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت:کلاهبرداران با استفاده از روش‌های مختلف به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیرمجاز پیدا کرده و با ارسال پیامی با مضمون درخواست وجه از دنبال کنندگان صاحب اکانت ها کلاهبرداری می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۲۴۲۱۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ امين يادگار نژاد،گفت:باید بدانیم کلاهبرداران سایبری می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلفی از جمله نصب بدافزار، مهندسی اجتماعی و حتی در اختیار قرار گرفتن گوشی شخص هر چند برای چند ثانیه به اکانت شبکه‌های اجتماعی فرد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند.

وی افزود:کلاهبرداران پس از دسترسی به اکانت کاربران در شبکه‌های اجتماعی با ارتباط برقرار کردن با دنبال کنندگان و ارسال پیام‌هایی همچون الان جایی گیرهستم که نمیتونم تماس بگیرم لطفا مبلغ 500 هزارتومان واریز کن اقدام به کلاهبرداری از مخاطبین و دنبال‌کنندگان کاربران می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران در صورت دریافت هرگونه پیامی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دریافت کمک نقدی از طرف پروفایل‌های دوستان و آشنایان، قبل از واریز وجه حتما تماس تلفنی گرفته و از صحت اطلاعات درخواست مطمئن شوید.

سرهنگ يادگار نژاد،از هموطنان خواست: برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های اجتماعی خود، در ابتدا حتما تایید دو مرحله‌ای آن شبکه اجتماعی را فعال کرده و به هیچ‌وجه کد فعال‌سازی آن شبکه اجتماعی که از طریق پیامک برای آنها ارسال می‌شود را در اختیار دیگران قرار ندهند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها