واکسیناسیون 250 هزار راس دام سبک در دلفان برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دلفان از واکسیناسیون 250 هزار راس دام سبک برعلیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خبرداد.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۳۵
به گزارش جام جم آنلاین لرستان: کریم پور اظهار کرد: طرح واکسیناسیون علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سطح بیشتر روستاههای شهرستان دلفان انجام شده است ودر مابقی روستاهها نیز تا پایان تیرماه انجام خواهد شد.
 
وی افزود:  در سال گذشته چندین کانون در بعضی از روستاههای دلفان  به این بیماری مشاهده شد ،لذا ایمن سازی دامهای سبک وسنگین سالیانه با هزینه دولت در تمامی مناطق این شهرستان صورت می گیرد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دلفان تصریح کرد: امسال نیز از ابتدای خردادماه تا پایان تیرماه 1400 تعداد 250 هزار راس دام سبک بااستفاده از توان بخش دولتی وبخش خصوصی بصورت رایگان برعلیه این بیماری واکسیناسیون می گردد.
 
کریم پور در تشریح این بیماری گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ،بیماری ویروسی باقابلیت واگیری شدید وانتشار سریع است که بیشتر دامهای کوچک شامل گوسفند وبز را مبتلا می نماید.
 
وی ادامه داد: این بیماری باشروع ناگهانی تب ،ریزش ترشحات از چشم وبینی ،زخم دهان،تنگی نفس ،اسهال بدبو وسرفه بروز می کند ودام مبتلا به شدت لاغر ودر نهایت تلف می گردد.لذا از دامداران عزیز تقاضا داریم باتوجه به اینکه این بیماری یک بیماری ویروسی ،واگیر ودارای تلفات می باشد،جهت جلوگیری از تلفات احتمالی وکاهش تولید در طول مدت اجرای طرح ،ضمن رعایت نکات بهداشتی ،نهایت همکاری را با کارشناسان اعزامی دامپزشکی داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها