مینی سریال تازه‌ای با محوریت مواد مخدر در اصفهان و شیراز مقابل دوربین رفته است

«رد پای شبح» در شبكه سراسری

مینی سریال «رد پای شبح» عنوان اثر تازه‌‌ای است كه با محوریت مواد مخدر به كارگردانی امیرحسین عنایتی تولید می‌شود.
مینی سریال «رد پای شبح» عنوان اثر تازه‌‌ای است كه با محوریت مواد مخدر به كارگردانی امیرحسین عنایتی تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۰۹

این سریال قرار است در هفته ناجا از یك شبكه سراسری روی آنتن برود. در اینجا نگاهی به قصه این سریال داشتیم و با كارگردانش درباره جزئیات آن گپ زدیم.

رد پای شبح از چه می‌گوید؟

این‌سریال،داستان زندگی پدر و دختری را روایت می‌كند كه ورزش رزمی پیشه آنها بوده اما اتفاقاتی كه طی چند سال گذشته در زندگی آنها رقم خورده، باعث شده وارد باندهای پخش مواد مخدر شوند. داستان این سریال در ژانر پلیسی اجتماعی و در هفت قسمت و برای پخش از شبكه‌های سراسری در هفته ناجا تولید می‌شود. تهیه‌کنندگی این سریال را رضا وفاداری به‌عهده دارد و نویسنده آن حسین مؤمنی و كارگردان آن امیرحسین عنایتی است و هم‌اکنون این سریال در اصفهان و شیراز در حال تولید است.

رد پای شبح در فروش مواد مخدر

امیرحسین عنایتی پیش از این سریال‌های دوراهی، سایه‌ها، من و میهن و فرشتگان بی بال را در كارنامه دارد. همچنین فیلم‌های سینمایی‌حرمت،تاوان،بازگشت، دریادلان، وقت رویا، اولین نمایش، نفر سوم و... را برای تلویزیون ساخته است. او به‌عنوان كارگردان رد پای شبح درخصوص جزئیات این سریال به جام‌جم می‌گوید: این‌یک سریال هفت قسمتی با موضوع قاچاق مواد مخدر است كه قصد دارد داستان را بین حلقه مافیای مواد مخدر و سپس ارتباط با پخش‌كنندگان مواد نشان دهد.

عنایتی می‌افزاید: داستان از حلقه پخش‌كننده مواد مخدر و خانواده‌ای شروع می‌شود كه درگذشته پدر و دختری به‌دلیل مشكلات مالی كه برایشان پیش‌آمده، مجبور می‌شوند برای باز پس‌دادن بدهی خود با یك سری افراد باند مواد مخدر همكاری داشته باشند و این همكاری ادامه‌دار و منجر به باج دادن افراد این باند می‌شود تا جایی‌كه یکی‌یکی آنها همدیگر را حذف می‌كنند.

مثبت‌ها و منفی‌ها

كارگردان سریال ردپای شبح در مورد انتخاب بازیگران سریال این‌طور پاسخ می‌دهد: آقای بهرام ابراهیمی در نقش پدر، یك شخصیت جدی و منفی دارد و از دید بیننده ایشان شخصیت منفی داستان است ولی در اصل قربانی داستان است.

او بیان می‌کند: درواقع لحن، گفتار و شخصیت بهرام ابراهیمی به‌خصوص تن صدا و نقش‌های قبلی ایشان مخاطب را گمراه می‌کند و باعث می‌شود بیننده از دیدن بازی او در قامت شخصیتی كه یكی از پخش‌كننده‌های مواد است، لذت ببرد اما بعد با ورود پلیسی به ماجرا، غافلگیر شود.

عنایتی درخصوص انتخاب نقش دختر خانواده كه درگیر مواد مخدر و بازیگر آن لیلا برخورداری است، می‌گوید: انتخاب بازیگران به‌خصوص خانم برخورداری نه به دلیل سابقه در نقش‌های پلیسی سریال‌های آقای فخیم‌زاده كه به‌دلیل تناژ صدا و شخصیت داستان بود كه بهترین گزینه در كنار بهرام ابراهیمی به نظر می‌رسید.

وی بازیگران این سریال را شهرام عبدلی، بهرام ابراهیمی، مهدی صبایی، لیلا برخورداری، جمشید جهان‌زاده، مریم خدارحمی، رابعه اسكویی، افشین سنگ‌چاپ، احسان طالب‌زاده، احمد مقامی دوست، هنرمند خردسال ندا ممتاز و... معرفی می‌كند.

نقش‌آفرینان رد پای شبح

به گفته كارگردان سریال رد پای شبح، نقش دختر خانواده را لیلا برخورداری و نقش پدر را بهرام ابراهیمی بازی می‌كند. مهدی صبایی و شهرام عبدلی هم نقش پلیس مجموعه را به‌عهده دارند.

وی درباره این‌كه داستان حول محور پدر و دختر با مواد مخدر می‌چرخد، بیان می‌كند: در این سریال به موضوع مواد مخدر از نگاه خانواده پرداخته‌ایم، زیرا اغلب خانواده قربانیان ناخواسته درگیر این ماجراها می‌شوند و ما از این بُعد كه حتی خلافكاران هم دارای خانواده هستند و بعضا گرفتار و به خلاف كشیده می‌شوند، پرداخته‌ایم.

عنایتی ادامه می‌دهد: درواقع قصدمان نشان دادن این است كه یك‌سری شرایط باعث شده برخی خانواده‌ها به این سمت كشیده شوند و باید به‌عنوان یك معضل اجتماعی به آن پرداخت. به همین دلیل داستان را از دل خانواده و دام اعتیاد به تصویر كشیده‌ایم.

وی می‌افزاید: برای انتخاب سوژه سریال خیلی به‌دنبال جدید بودن و تكراری نبودن داستان گشتیم تا به این جمع‌بندی رسیدیم.

نفیسه راهداری - جام جم اصفهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها