در دیدار با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح شد

پرداخت 1300میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان

در یکسال گذشته نزدیک به ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان البرز تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۵۷۶
علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین البرز گفت: در هشت سال گذشته شرایط اکوسیستم نوآوری کشور متحول شده است. وحدت با بیان اینکه با همت شرکتهای دانش بنیان درشرایط  سخت کرونایی  و تحریمهای ظالمانه ازواردات تجهیزات پیشرفته‌  بی نیاز شدیم افزود: دستگاههایی مانند ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز و تجهیزات اتاق آی.سی.یو، همه توسط شرکت‌های دانش بنیان ساخته شد.
وحدت با اشاره به اینکه استان البرز به خاطر ویژگی‌ها و قرابت با پایتخت در حوزه دانش بنیان شرایط خوبی دارد  تصریح کرد: نزدیک به ۳۲۰ شرکت دانش بنیان در این استان مستقر است ولی نهادهای زیست بوم نوآوری با تأخیر انجام شده است.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در همه استان‌های کشور صندوق پژوهش و فناوری راه اندازی شده و دراستان البرز هم امیدواریم این صندوق باعث شکوفایی شرکتهای دانش بنیان شود.
وی ادامه داد: حضور تیم مجرب در هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری البرز می تواند هم از نظر مالی به شرکتهای دانش بنیان کمک کند و هم از نظر تجربی  شرکت‌ها را تا بازارهدایت نماید.
وحدت در ادامه با بیان اینکه بحث خط اعتباری و تسهیلات صندوق در این هفته تصویب می شود، گفت: با تصویب این خط اعتباری دست صندوق استان البرز برای ارائه خدمات باز خواهد شد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اذعان کرد: با حضور صندوق پژوهش و فناوری تسهیلات ارائه شده تحرک زیادی در شرکتهای دانش بنیان ایجاد خواهد کرد وتلاش ما اینست که به شرکت‌های نوپا و کوچک بیشتر توجه شود.
وی افزود:در بحث واکسن کرونا هم که فقط هشت شرکت در دنیا آماده آزمایش مرحله سوم هستند خودباوری ما را به این مرحله رسانده که می‌توانیم در کنار آنها حرفی برای گفتن داشته باشیم.در پایان مراسم رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و اعضای هیئت مدیره آن از پارک علم و فن آوری استان البرز بازدید و در جریان فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان استان البرز قرار گرفتند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها