مدیر پایگاه میراث جهانی لوت دراستان کرمان خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی فاز اول گیت ورودی بیابان لوت در شهداد

آمادگی استان کرمان برای واگذاری مرمت و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی

استاندار کرمان در دیدار مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور و واگذاری مرمت و احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی گفت: گردشگری کرمان را به عنوان یک‌ مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده ایم .
کد خبر: ۱۳۲۳۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی‌وند،گفت:استان کرمان بناهای تاریخی و میراثی فراوانی دارد که با ورود سرمایه‌گذار می توان آنها را احیا کرد و رونق صنعت گردشگری استان را رقم زد.

وی از تکلیف به مجموعه های بزرگ صنعتی و معدنی استان در راستای مسئولیت های اجتماعی و ورود به بخش میراث فرهنگی با تشکیل شرکت‌های تخصصی نام برد وافزود:با شکل گیری این هلدینگ ها از سرمایه استان و در کنار آن با کمک افراد متخصص، حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، پیش برده می شود‌.

زینی وند، به احیا و مرمت کاروانسرای وکیل کرمان با حضور بخش خصوصی اشاره داشت و از پیگیری ها برای حل مشکل تامین آب و برق مجموعه خبر داد.

استاندار کرمان بیان داشت:در کرمان به تناسب ظرفیت و سابقه تمدنی آن در حوزه میراث فرهنگی کار نشده و با اجحاف مواجه است.

وی افزود: گردشگری کرمان را به عنوان یک‌ مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند.

هادی میرزایی، مدیرعامل حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور به بازدید خود از مجموعه های تاریخی کاروانسرای وکیل، عمارت شترگلو، خانه امینیان در استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی سرمایه گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آنها روند مرمت بناهای میراثی رونق و توسعه می‌یابد که نمونه شاخص آن در استان کرمان کاروانسرای وکیل است.

وی افزود:کاروانسرای وکیل کرمان با ۹۵ درصد پیشرفت، عمارت شترگلو با ۶۵ درصد و خانه امینیان با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی در مرمت و احیا فعال هستند و حمایت های استان توسعه صنعت گردشگری و حفاظت از ابنیه تاریخی را به همراه دارد.

فریدون فعالی،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم از معرفی پروژه های جدید استان برای احیا و مرمت به کمک صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور خبر داد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها