رتبه بندي کشتارگاه‌های طیور لرستان اعلام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر این اساس کشتارگاه‌های طیور در استان در سه رده A پلاس، A و B رتبه‌بندی می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۶۷
به گزارش جام جم انلاين لرستان: اسفندیار حسنی مقدم افزود:۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند و به‌طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ را دارند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به ممیزی دوره‌ای انجام شده توسط همکاران اداره‌کل دامپزشکی استان کشتارگاه‌های طیور لرستان بر اساس تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و زیرساخت‌های موجود شامل تجهیزات و امکانات، سردخانه‌ها و تعداد پرسنل در راستای ساماندهی بازار مرغ و ارتقاء کیفیت ظاهری و کیفیت گوشت مرغ ساماندهی می‌شوند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد پرسنل تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب کشتارگاه‌ها، وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه و تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی عوامل مؤثر در رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان هستند.
 
حسنی مقدم تصريح كرد:  فواید رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور ، میزان ورودی و خروجی مرغ به کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه‌ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقاء کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه، توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ به‌صورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش و... است.
 
وی ادامه داد: امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، در راستای حفظ سلامت جامعه ضروری است اعمال سیاست کنیم و طی یک برنامه زمان‌بندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود نسبت به رفع نواقص و ساماندهی کشتارگاه طیور بر اساس رتبه‌بندی‌های موردنظر اقدام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها