jamejamonline
اقتصادی اقتصاد جهان کد خبر: ۱۳۲۱۴۴۷   ۲۷ خرداد ۱۴۰۰  |  ۱۵:۳۱

یکی از بزرگترین شرکتهای بازرگانی کالای جهان پیش بینی کرد بازار رو به رشد پرداخت هزینه آلایندگی کربن ممکن است بزرگتر از بازار جهانی نفت خام شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، هانا هومان، مدیر جهانی تجارت کربن در شرکت بازرگانی کالای ترافیگورا در نشست جهانی کالا‌های فایننشیال تایمز اظهار کرد: بازار کربن پتانسیل آن را دارد تا ۱۰ برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت خام شود.

بزرگترین بازرگانان کالا به دنبال فرصت‌های رو به رشد در تجارت کربن و تجارت فلزات پرتقاضا در برنامه‌های گذار انرژی هستند.

رویترز اوایل ماه جاری به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود در بحبوحه تقاضای پررونقی که برای فلزات مهم در گذار انرژی وجود دارد، بازرگانان کالا و بعضی از صندوق‌های سرمایه گذاری معامله گران فلزات را استخدام کرده اند تا از تقاضا برای مواد معدنی مهم بهره برداری کنند. به عنوان مثال ترافیگورا سال گذشته نخستین شرکت بازرگانی کالا بود که میز تجارت آلومینیوم کم کربن را تشکیل داد و یک واحد توسعه کسب و کار فلزات غیرآهنی راه اندازی کرد. دپارتمان مواد معدنی و فلزات غیرآهنی ترافیگورا در طول سال ۲۰۲۰ موفقترین عملکرد را ارائه کرد.

موریل شواب، مدیر مالی شرکت گانوور در نشست جهانی کالا‌های فایننشیال تایمز اظهار کرد: این شرکت بازرگانی به سوی تجارت کالا‌های انتقالی تغییر جهت داده است.

علاوه بر کالا‌های مهم برای گذار انرژی، بازرگانان بزرگ به دنبال بهره برداری از رشد قیمت کربن در بازار رو به رشد تجارت آلایندگی کربن هستند چرا که دولت‌های بیشتر متعهد می‌شوند سطح آلایندگی کربن را به صفر برسانند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بزرگترین بازار کربن جهان، بازار کربن اتحادیه اروپاست که با رکوردزنی قیمت کربن به ۶۰.۵۰ دلار (۵۰ یورو) در هر تن در اوایل ماه مه روبرو شد که بیش از ۵۰ درصد رشد از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون داشته است. تحلیلگران بر این باورند که قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا می‌کند، زیرا اتحادیه اروپا قوانین سخت گیرانه تری معرفی می‌کند و در حال مطالعه تعیین قیمت برای کربن مربوط به حمل و نقل جاده‌ای و سوخت‌های هواپیمایی است.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

معیشت،‌ در صدر اولویت‌ ها

با توجه به موج گرانی کالاهای اساسی و تورم‌های بی‌ سابقه در چند سال اخیر و همچنین رشد اقتصادی کشورمان که در یک دهه اخیر نزدیک به صفر بوده‌است، قدرت خرید مردم و خانوارهای ایرانی به‌ شدت کاهش یافته و سفره آنها نیز کوچک‌تر شده‌است.

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

توسعه تجارت از طریق دیپلماسی اقتصادی

دولت یازدهم و دوازدهم تمام تمرکز خود را روی حوزه خارجی، دیپلماسی سیاسی و پیش‌بردن قرارداد برجام گذاشت که این امر نیز صرفا وعده‌ای بیش نبود، به‌طوری‌که در هشت سال گذشته شاهد آن بودیم که در وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت اشتغال و معیشت مردم گشایشی به‌وجود نیامد و حتی سفره مردم نیز کوچک‌تر شد و در کنار کاهش ارزش پول ملی اغلب خانوارها قدرت خرید خود را از دست دادند.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر