برنامه های حمایتی ارشاد کرمان از حوزه سینمایی وسمعی و بصری

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:امیدواریم از رهگذر انعقاد تفاهم نامه بین سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور با این اداره کل؛سیاست برقراری عدالت فرهنگی،عمومی سازی دسترسی فرهنگی و توسعه بازار سینمای استان محقق گردد .
کد خبر: ۱۳۲۰۶۶۱
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ ​وحید محمدی اعلام کرد: طی سال گذشته علاوه برحمایت دویست میلیون ریالی ازفیلمسازان فیلم اولی استان ازطریق انجمن مرکزی سینمای جوانان؛نسبت به حمایت  ازتولید۱۰فیلم کوتاه حرفه ای و نیمه حرفه ای با اعتباری معادل  ٩۵٠میلیون ریال اقدام گردیده ودرسال جاری نیز حمایت از تولید ۲۰ فیلم کوتاه با اعتباری معادل سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی بامشارکت انجمن سینمای جوانان دردستورکارقراردارد.

​وی با اشاره به حمایت از تولید سه  فیلم مستند توسط هنرمندان استان طی دوسال گذشته باصرف اعتبار ۵۴۰ میلیون ریال ،از آمادگی این اداره کل برای حمایت از تولید دو فیلم مستند دیگر با اعتباری معادل یکصد و شصت میلیون ریال با مشارکت مرکز سینمای مستند و تجربی خبر داد. 

محمدی،با اشاره به راه اندازی نمایندگی انجمن سینمای جوانان در شهرستان سیرجان در سال جاری افزود: با راه‌اندازی این انجمن تعداد انجمن های فعال استان کرمان به چهار مرکز خواهد رسید.

وی گفت :سال گذشته با صرف اعتباری معادل۷۰۰ میلیون ریال نسبت به بروزرسانی تجهیزات فیلمسازی دفتر سینمای جوانان شهرستان بم اقدام کردیم و امسال نیز به روز رسانی تجهیزات انجمن شهرستان رفسنجان با همین مبلغ اعتبار و مشارکت انجمن مرکزی سینمای جوانان ایران در دستور کار قرار خواهیم داشت.

معاون مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان،حمایت از برگزاری کارگاه های آموزشی استاد محور ویژه فیلمسازان در استان با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون ریال، کمک به برگزاری هفته فیلم و عکس با اعتباری معادل ۵۵۰ میلیون ریال و حمایت از تولید ۲۰ فیلم کوتاه با اعتباری معادل سه میلیارد ریال از طریق انجمن های سینمای جوانان ،(کرمان، رفسنجان و بم) را از دیگر بر نامه‌های پیش‌بینی شده سال۱۴۰۰برشمرد .

محمدی،حمایت از نصب پروژکتور لیزری سینما قدس سیرجان با اعتباری معادل ۷۶۰ میلیون ریال و حمایت از پردیس سینمایی امید بم را به عنوان‌ دو برنامه محوری در ادامه تقویت زیرساخت‌های سینمایی استان ذکر کرد و افزود: در این زمینه با هماهنگی موسسه سینماشهر مبلغ ۷ میلیارد ریال برای سینمای امید بم اختصاص یافته است که در صورت اتمام عملیات اولیه عمرانی توسط شهرداری بم، جهت تجهیزات اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به این که اکنون سه دستگاه سینما سیار جهت نمایش فیلم در شهرستانهای کمتر برخوردار وجود داردافزود:در صورت رونق بازار سینما و استقبال تماشاگران‌، آمادگی اختصاص دو دستگاه  سینما سیار دیگر در شهرهای ریگان و ارزوییه نیز برای سال جاری وجود دارد.

 وی افزود:سال گذشته نیز تجهیز سالن مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های بردسیر و بافت به سیستم نمایش دیجیتال با اعتباری معادل ۳  میلیارد و دویست میلیون ریال انجام شد ‌که امیدوارهستیم مجموع  سرمایه‌گذاری های انجام شده در زیر ساخت های سینمایی استان با برطرف شدن بحران بیماری کرونا وحضورمشتاقان سینما به زودی شاهد استقبال مردم این شهرها و استفاده از نمایش فیلم های روز سینمای ایران باشیم.

محمدی تصریح کرد :کمک به اکران فیلم های هنر و تجربه، عرضه فیلم در سینما تک، برگزاری پاتوق فیلم استان، فعال سازی دبیرخانه ستاد صیانت در استان  وستاد ساماندهی و نظارت بر بازار بازی‌های رایانه‌ای از دیگر برنامه های ۱۴۰۰ خواهد بود. 

وی افزود :طی سال جاری بر مبنای تفاهم انجام شده و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی همچون سال های گذشته شاهدبرگزاری همزمان چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت با همکاری مرکز سینمای مستند و تجربی در سطح استان به صورت همزمان خواهیم بود. 

معاون امورهنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت :برگزاری دومین جشنواره فیلم کرمان نیزباتوجه به اهداف مترتب بر آن در دستورکار این معاونت قرار دارد وبزودی با تعیین شورای سیاستگذاری این جشنواره وتعیین دبیرتخصصی مراحل برگزاری آن اطلاع رسانی خواهدشد.

  وی تصریح کرد : کماکان تسهیل مراحل و تسریع در صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی و همچنین صدور پروانه تاسیس آموزشگاه های آزاد سینمایی و سمعی و بصری از طریق شوراهای نظارتی مربوطه در دستور کار این معاونت قرار داشته و ضمن خدمات رسانی مستمر به اهالی سینما و هنرمندان، نظارت بر فعالیت سینما ها و موسسات ویدئویی و سینمایی و صدورمجوز فعالیت بازی گاه (گیم نت) وسایر تشکل های مربوطه با جدیت ادامه خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها