رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در شهرکرد خبر داد

زمینه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در سال جاری فراهم شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از بزرگترین چالش‌های امروز است و تلاش می شود زمینه اشتغال فرزندان شهداء و جانبازان فراهم شود
کد خبر: ۱۳۱۹۸۳۳

به گزارش جام جم آنلاین-به گزارش جام جم آنلاین-چهارمحال و بختیاری،سعید اوحدی امروز ۱۸ خرداد ماه با سفر به  شهرکرد با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۷۱ هزار قطعه زمین در تملک بنیاد شید و امور ایثارگران قرار گرفته است، اظهار کرد: طی ۱۶ سال گذشته ۳۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در تملک این مجموعه قرار گرفته، که نتایج این اتفاق بزرگ در طول یکسال گذشته مشاهده شده است.

مشکل اشتغال بزرگترین چالش جامعه ایثارگری است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه ایثارگری از بزرگترین چالش‌های امروز است، افزود: طبق بند (ج) ماده ۸۷ احکام برنامه ششم توسعه، بر استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تاکید شده که پیش از پایان سال گذشته، رییس جمهور دستوری مبنی بر اشتغال این افراد صادر و به ۵۱ دستگاه اجرایی ابلاغ صورت گرفت، همچنین امسال زمینه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: این امر بی‌سابقه بود، برای جذب این افراد آزمون اختصاصی در تاریخ ۱۲ تیر ماه ‌برگزار خواهد شد و این قول داده شده که زمینه برای جذب کسانی که امسال فارغ‌ التحصیل می‌شوند نیز فراهم شود.

 

اوحدی با اشاره به افزایش وام مسکن، تصریح کرد: وام مسکن روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان و وام مسکن شهری به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ به‌ خوبی تصویب و مصوب شد که امید است مشکلاتی که سال گذشته وجود داشت در سال‌جاری با آن‌ها مواجه نشویم، بعد از هشت سال بنیاد شهید و امور ایثارگران بدهی‌های خود به دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد را به‌ صورت ۱۰۰ درصد پرداخت کرد، همچنین بعد از هشت سال برای اولین بار معوقات و بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستگاه‌ها پرداخت شد که امید است سال جاری سال برنامه‌ محور برای این مجموعه باشد.

امسال به حد دنبال این هستیم که بتوانیم مشکلات جامعه ایثارگری برطرف شود

وی بیان کرد: امسال به جد دنبال این هستیم که در سفرهای استانی، بتوانیم مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری را برطرف کنیم، زیرا عزت موجود در منطقه را امروز مدیون جامعه ایثارگری و برکت خون شهدا هستیم و امید است بتوان قطره‌ای از دین موجود را ادا کنیم.

 

اوحدی با اشاره به تصویب و ابلاغ منشور ۳۴ بندی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: در سه بند ابتدای آن به مسائل اخلاق جامعه در مقابل جامعه ایثارگری، تواضع و رفتار اشاره شده است.

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها