رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در شهرکرد خبر داد

زمینه استخدام ۱۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در سال جاری فراهم شد

مدیرکل دفتر سیاسی استانداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جام جم

بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رای دادن هستند

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.
کد خبر: ۱۳۱۷۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین - چهار محال و بختیاری،ملک‌محمد قربانپور دشتکی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با جام جم گفت: افراد واجد شرایط رای دادن متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن هستند، این افراد باید ۱۸ سالشان تمام شده باشد.

بکارگیری ۸ ۱تا ۲۰ هزار عامل اجرایی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در چهار محال

قربانپور دشتکی، همچنین از مشارکت ۱۸ تا ۲۰ هزار عامل اجرایی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

دبير ستاد انتخابات چهارمحال و بختياري گفت: از ۸۵۵ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده در شوراهای اسلامی شهر توسط هیات های اجرایی، ۷۴۴ نفر توسط هیات‌های نظارت شهرستان‌ها تائيد و ۸۳ نفر نيز رد صلاحيت شدند، همچنين ۲۸ نفر نيز از کانديداتوری انصراف دادند.

در برخی از روستاهای استان، تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای تشکیل شورا نرسید

ملک‌محمد قربانپور دشتکی، با اشاره به اینکه از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در چهارمحال و بختیاری ۳۶۱۶ نفر توسط هیات های اجرایی صلاحیتشان تائید شد، اظهار کرد: در برخی از روستاهای استان، تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای تشکیل شورا نرسید، بنابراین ۲۳ نفر از داوطلبان این روستاها در این فرآیند حذف شدند.

تائید۳۵۹۴ داوطلب تائید شده توسط هیات های اجرائی برای انتخابات شوراها

دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری افزود: در نهایت پرونده ۳۵۹۴ داوطلب تائید شده توسط هیات های اجرایی برای تائید صلاحیت به هیات‌های نظارت ارجاع داده شدند، از این تعداد ۳۴۱۴ داوطلب تائید نهایی، ۱۴۸ نفر رد صلاحیت و ۳۳ داوطلب نیز از ادامه فرآیند شرکت در انتخابات شوراهای روستا انصراف دادند.

۱۶ خرداد ماه اعلام اسامی نهائی داوطلبان تائید شده توسط هیئت های نظارت

قربانپور تصریح کرد: نتایج قطعی تائید صلاحیت داوطلبان شرکت‌کننده در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۱۶ خرداد ماه توسط هیات‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: از سوی ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری ۱۱۶۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات روز ۲۸ خرداد به وزارت کشور پیشنهاد داده شد، با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، برای افزایش شعب هیچ محدودیتی وجود ندارد.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در دو شهرستان شهرکرد و لردگان

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از بین شوراهای شهر استان، انتخابات در شهرهای شهرکرد و لردگان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

مهلت قانونی تبلیغات کاندید های شورای شهراز هفتم خرداد ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد 

وی در پایان گفت: مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد به مدت ۲۰ روز ادامه دارد، همچنین مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خرداد آغاز و تا ۲۶ خرداد ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها