مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان؛

۳۰ درصد مصرف برق سمنان مربوط به وسایل سرمایشی است

معاون شرکت توزیع برق استان سمنان میزان مصرف برق سیستم‌های سرمایشی این استان را در ماه‌های گرم سال ۱۳۲ مگاوات برآورد کرد که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک بار استان را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۱۸۱۶۳

به گزارش جام آنلاین از سمنان، محمدرضا لشکری  اظهار کرد: مقدار توان مصرفی سیستم‌های سرمایشی استان سمنان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۲ مگاوات بوده که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک بار استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی مشترکان استان سمنان در مصرف برق دستگاه‌های برودتی، تأثیر مثبتی در کاهش پیک بار دارد و به نسبت مصرف برق سیستم‌های خنک‌کننده در سال ۹۹ و صرفه‌جویی ۱۰ درصدی، ۱۳.۲ مگاوات در استان مدیریت می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این‌که ساعات اوج بار روز در ماه‌های گرم سال بین ساعات 12 تا 18 است، گفت: استفاده از دور کند کولرهای آبی تا 40 درصد در مصرف برق این دستگاه‌ها صرفه‌جویی را به همراه دارد و با تنظیم ترموستات کولرهای گازی روی 25 درجه سانتی‌گراد که درجه آسایش است، هزینه برق مصرفی کاهش می‌یابد.

لشکری تصریح کرد: نصب سایه‌بان روی کولر، عایق‌کاری کانال و تعویض به‌موقع پوشال و روغن‌کاری یاتاقان کولرهای آبی و سرویس به‌هنگام کولر گازی و شست‌وشوی فیلترهای آن، از دیگر راهکارهای صرفه‌جویی و مدیریت بهینه مصرف برق محسوب می‌شود.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها