مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان؛

۳۰ درصد مصرف برق سمنان مربوط به وسایل سرمایشی است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان؛

بدهی ۵۰ میلیارد تومانی بابت برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: هم‌اینک دستگاه‌های اجرایی این استان بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان بابت بهای برق مصرفی بدهکار هستند.
کد خبر: ۱۳۱۹۱۴۴

به گزارش جام آنلاین از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده در نخستین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سمنان با ارائه گزارشی از وضع مصرف برق در استان سمنان بیان کرد: هفتمین اقدام فراگیر با محوریت کاهش الگوی مصرف ادارات به میزان ۵۰ درصد و اطمینان از تعدیل مصارف برق ساختمان‌های اداری در تعطیلات، امروز ۱۳ خردادماه از سوی شرکت توانیر و به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور و این استان انجام شد.

وی اظهار کرد: در این رزمایش، از طریق کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات رصد و پایش شد و همکاران عملیاتی شرکت توزیع برق استان سمنان به دستگاه‌های اجرایی مراجعه و نسبت به تکمیل چک‌لیست مصرف انرژی اقدام می‌کنند و گزارش اقدامات نیز به استانداری سمنان و شرکت توانیر ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: هم‌اینک دستگاه‌های اجرایی این استان بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان بابت بهای برق مصرفی بدهکار هستند که با پرداخت این مبلغ، روند اجرای پروژه‌های این شرکت، با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

موسوی‌زاده با اشاره به این‌که تغییر ساعت کاری ادارات استان سمنان، اثر مثبتی بر کاهش مصرف برق داشته است، افزود: اجرای این طرح، تا به حال ۴.۳ مگاوات کاهش مصرف برق و ۲۵ درصد صرفه‌جویی را در اوج بار روز در برداشته است.

لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در کاهش مصرف برق

استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی این استان برای کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری بیش از پیش اهتمام ورزند.

علیرضا آشناگر با بیان این‌که همکاری ادارات در کاهش مصرف برق یک ضرورت است، اظهار کرد: با توجه به برگزاری مانور سراسری، با محوریت کاهش مصرف برق ادارات، مشارکت در این زمینه بسیار مهم است.

وی همچنین پرداخت مطالبات دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بابت بهای برق مصرفی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ادارات باید پس از پرداخت حقوق، موضوع مربوط به پرداخت هزینه‌بهای برق مصرفی را در اولویت قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها