به گزارش جام جم آنلاین،محمدمهدی کربلایی امروز در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر میزان کاهش درآمد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دوران شیوع کرونا، توضیح داد:درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در سال 99 نسبت به سال 98 به دلیل شیوع کرونا 70 درصد کاهش داشت.
وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز و از آن منظر که درآمد ما ارزی است با احتساب افزایش قیمت ارز هزینههای ما افزایش یافت، البته در قیاس درآمدهای ریالی سال 99 با سال 98 کاهشی نداشتیم.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد:60 درصد افزایش هزینه در خدمات و 40درصد افزایش هزینه در حقوق و مزایا داشتیم.
کربلایی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر آخرین وضعیت راهاندازی ایرتاکسی در فرودگاه امام و هوانوردی عمومی گفت: با شرکت هواپیمایی قرارداد منعقد و زمین واگذار شده است، البته در قرارداد این موضوع دیده شد که مجوز لازم را از سازمان هواپیمایی بگیرند و فعلاً ناوگان را تأمین کردهاند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: این شرکت هواپیمایی از ایرلاینهای مطرح کشور اما با ابعاد کوچک است.
وی بیان کرد: پس از حادثه هواپیمای اوکراینی پروازهای خارجی به فرودگاه امام متوقف شد و این تا اواسط سال 99 ادامه داشت پس از آن به تدریج شرکتهای هواپیمایی ترکیهای و قطری آمدند، حدود یک و نیم ماه پیش لوفت آنزا به فرودگاه امام آمد و شرکت هواپیمایی اتریشی هم به زودی پروازهای خود را به فرودگاه امام برقرار میکند.
کربلایی اضافه کرد: 18 شرکت هواپیمایی خارجی به فرودگاه امام پرواز دارند لوفتانزا هفتهای سه پرواز دارد و به زودی به 5 پرواز افزایش مییابد ضمن آنکه هواپیمایی قطر، امارات، ونزوئلا، ایرانفروت و دو خط هواپیمایی ارمنستان نیز به فرودگاه امام میآیند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت فرودگاه امام در روز وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی گفت:حدود ساعت 6 صبح بود که به من اطلاع دادند هواپیمای مذکور سانحه دیده و سقوط کرده است و علت وقوع حادثه را کسی به ما نگفت ما به محل حادثه رفتیم، کمیته بحران تشکیل دادیم .
وی ادامه داد:اوکراینیها همان اول آمدند جلسه گذاشتند و البته اصرار داشتند بگویند اتفاقی غیرعمد نبوده است.
کربلایی افزود: حادثه چون در فرودگاه امام رخ نداد ما مسئول نبودیم برج مراقبت ما پرواز را تحویل برج مراقبت مهرآباد داده بود و سقوط خارج از منطقه فرودگاهی رخ داد البته ما تیمی تشکیل دادیم و پاسخگوی اتفاقات فرودگاه بودیم، اما مسئولیت اصلی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری بود.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر تحویل چمدانها به بازماندگان حادثه، گفت: در محل حادثه چمدان چندانی باقی نمانده بود و اغلب متلاشی و چند تکه شده بود.
وی اظهار کرد: انتقال پروازها از مهرآباد به فرودگاه امام از قبل مطرح شد اما خب موانعی وجود دارد ما اعلام کردهایم که بخشی از پروازهای داخلی را میپذیریم، اما ممکن است این برای مسافران مقرون به صرفه نباشد.
کربلایی افزود: البته از اواخر سال گذشته ما اصلاح و روکش باند اصلی خود را آغاز کردهایم که امیدواریم در 6 ماه ابتدایی امسال این کار تمام شود.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بیان کرد:اوایل شیوع کرونا تعداد پروازهای روزانه در فرودگاه امام خمینی (ره) به تعداد انگشتان دست رسید در اواسط سال گذشته روزانه 20 تا 30 پرواز رفت و برگشت داشتیم و اسفند 99 و فروردین 1400 به روزانه 45 تا 60 پرواز رفت و برگشت رسیدیم، این در حالی است که در سال 96 روزانه 300 پرواز هم داشتیم.
وی گفت:البته تعداد مسافران ما هنوز کم است اگر 55 پرواز در روز داریم میانگین تعداد مسافرمان 100 تا 150 مسافر در هر پرواز است.
کربلایی ادامه داد: سال 99، 8500 پرواز مسافری و 2300 پرواز باری انجام شد و یک میلیون مسافر جابهجا شدند.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: در آن ایام هیچ تعدیل نیرویی رخ نداد و فقط در حوزه کیفیت کار نیروی انسانی تمرکز دقیقی داریم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد