گفتگو با دزد خانه‌ها که عاشق کتانی است

همدستی به‌ شرط کتانی

سرقت کتانی و فروش آنها، جرمی است که متهم جوان به‌خاطر آن دستگیر شده است. زمانی که ماموران وارد عمل شدند تا متهم جوان و همدستش را دستگیر کنند، چند جفت کتانی در مخفیگاهش پیدا شد و راز این سرقت‌ های سریالی برملا شد.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۶۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، این هفته رودرروی این سارق نشستیم و او از شگردش برای سرقت‌ها گفت.

سرقت کتانی؟ چطور انجام می‌دادی؟

ما سارقان منزل هستیم، همراه دوستم سوار بر موتورسیکلت در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم. با دیدن خانه‌ای که چراغش خاموش است، آن را برای سرقت انتخاب می‌کردیم اما برای اطمینان زنگ خانه را می‌زدیم و وقتی کسی پاسخگو نبود وارد می‌شدیم.

چطور وارد خانه‌ها می‌شدید؟

اگر خانه ویلایی بود که به شیوه توپی‌زنی یا با شاه‌کلید اما اگر مجتمع و آپارتمان بود، زنگ یکی از طبقات را می‌زدیم و خودمان را فامیل ساکنان آپارتمانی که خالی بود معرفی می‌کردیم. با این بهانه که از شهرستان آمده‌ و برای ساکنان خانه سوغاتی آورده‌ایم و وقتی در را باز می‌کردند وارد ساختمان می‌شدیم و بعد هم به شیوه توپی‌زنی در واحد موردنظر را باز می‌کردیم.

چه وسایلی را سرقت می‌کردید؟

وسایل سبک و کم‌حجم که ارزش مالی بالایی داشته باشند مانند سکه و طلا و... .

در مخفیگاه‌تان کتانی پیدا شده است؟

من عاشق کتانی هستم. همیشه از بچگی دلم می‌خواست کتانی مارک بپوشم اما ما کجا و مارک پوشیدن کجا. وقتی فوتبالیست‌ها را می‌دیدم که با کتانی‌های رنگی بازی می‌کردند و من یک کتانی پلاستیکی ارزان‌قیمت پا می‌کردم حسرت می‌خوردم. برای همین زمانی که سرقت را شروع کردیم شرطم با حامد، همدستم این بود که کتانی‌ها برای من باشد.

با کتانی‌ های سرقتی چه می‌کردی؟

هر سایز و مدلی بود سرقت می‌کردیم، آنهایی را که اندازه پایم بود، خودم برمی‌داشتم و آنهایی را که سایز نیودند در فضای‌ مجازی با قیمت‌ پایین می‌فروختم؛ البته به هر کسی این کتانی‌ها را نمی‌فروختم‌.

شرایط خریداران این کتانی‌ها چه بود؟

باید وضع‌ مالی پایینی داشتند تا کتانی‌ها را به آنها می‌فروختم.

از کجا وضعیت مالی‌شان را بررسی می‌کردی؟

کسانی که تماس می‌گرفتند اگر بچه پایین‌شهر بودند کتانی را به آنها می‌فروختم اما اگر در منطقه بالای‌شهر یا متوسط زندگی می‌کردند نمی‌فروختم.

چرا این شرط را گذاشته بودی؟

آدم‌های مایه‌دارا و پولدارا توانایی خرید کتانی مارک دارند اما ما فقیر بیچاره‌ها هستیم که نمی‌توانیم کتانی بخریم. برای همین به کسانی می‌فروختم که حسرت در دلشان بود و توانایی برآورده‌کردن خواسته‌هایشان را نداشتند. من سارق کتانی نبودم که برای پول زیاد بخواهم آنها را بفروشم. درآمد من از سرقت طلا و پول بود.

سابقه داری؟

بله پیش از این هم به اتهام سرقت منزل دستگیر شده‌ام.

آن موقع هم کتانی سرقت می‌کردی؟

شاید باورتان نشود یکی از دلایلی که به سمت سرقت منزل رفتم همین علاقه‌ام به سرقت کتانی بود.

اعتیاد داری؟

نه هیچ‌وقت سمت مواد نرفته‌ام. اعتیاد از انسان یک دله‌دزد بی‌خانمان می‌سازد.

خب چرا سرکار نمی‌رفتی؟

کو کار؟ شما کار خوب و ثابت پیدا کن من می‌روم. برای یکی مثل من که تخصص ندارد کار ثابت و خوب پیدا نمی‌شود. هر شب که می‌خوابیدم ترس این را داشتم که مامورها بالای سرم بیایند و دستگیر شوم. چه کسی راضی می‌شود با این همه ترس زندگی کند. کار خوب باشد حتما انجام می‌دهم.

کار خوب از نظر تو چیست؟

کاری که حداقل با این وضعیت گرانی‌ها بتوانی خرج و مخارجت را بدهی و هر روز نترسی که فردا بیکار می‌شوی.

ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها