گپ‌ و گفت با تهیه‌ کننده و بازیگران سریال روزهای آبی

قرارمان یک درام ساده بود

گفت و گوی جام جم آنلاین با تهیه کننده سریال «روزهای آبی»

امیری: اکبر عبدی به عشق مردم بازی می کند / شاید فصل دوم سریال «روزهای آبی» را ساختیم

پرویز امیری، تهیه کننده سریال «روزهای آبی» می گوید که اگر فصل اول این سریال با استقبال مردم و نظر مثبت مدیران سازمان صدا و سیما مواجه شود فصل دوم آن هم ساخته می شود.
کد خبر: ۱۳۱۷۶۱۸
پرویز امیری، تهیه کننده سریال «روزهای آبی» درباره تولید این اثر به جام جم آنلاین گفت: به واسطه شرایط فعلی، مردم به ناچار مدت زمان بیشتری را در منازل شان سپری می کنند. بنابراین رسانه ملی وظیفه سنگین تری نسبت به گذشته دارد و می بایست با تهیه برنامه های شاد و البته آموزنده اوقات خوبی را برای مردم رقم بزند.
امیری: اکبر عبدی به عشق مردم بازی می کند / شاید فصل دوم سریال «روزهای آبی» را ساختیماو نیاز مردم به فضای شاد و دیدن طنز از قاب تلویزیون را مهم دانست و ادامه داد: سریال «روزهای آبی» علی رغم خط قوی ملودرامی که دارد سعی می کند با ایجاد فضایی شاد لحظات خوبی را برای مردم رغم بزند. ما البته به هیچ وجه مدعی تولید یک سریال کمدی نیستیم. چرا که تلاش مان بر آن بود با تولید یک سریال شاد تلخکامی به خورد مخاطب مان ندهیم. داستان سریال پیرو حادثه تلخی شکل می گیرد. خانواده ای ثروتمند به دلیل مشکلات مالی و ورشکستگی پدر مجبور می شوند که در روستا زندگی کنند. ورشکستگی مالی پدر یک خانواده غم انگیز است، اما ما تلاش کردیم که این ورشکستگی را به یک داستان فرعی تبدیل کنیم و داستانک های دیگر سریال، روند کلی آن را به سمت فضایی شاد سوق دهند تا کام مخاطب شیرین شود.   
 
امیری که پیش‌ از این با آثار «شش قهرمان و نصفی» و «یکی بود، یکی نبود» تجربه تهیه کمدی را در کارنامه خود دارد، تولید کارهای کمدی را دشوار دانست و افزود: دو سریال اخیرم «شش قهرمان و نصفی» و «یکی بود، یکی نبود» هر دو فضایی شاد و فانتزی داشتند. تولید کار کمدی مزیتی بر کارهای دیگر ندارد، اما به واقع تولید اثری در این ژانر نسبت به باقی ژانرها مشکل تر است. چون هدف اصلی کمدی خنداندن مردم است و خنداندن مردم در این روزگار سخت است. سازندگان کمدی در درجه اول باید درونا طناز باشند و توانایی تعریف کردن یک اتفاق کمدی را داشته باشند. سختی انتقال حس طنز بعضا باعث می شود خیلی از کارهای کمدی به اصطلاح نگیرد و شکست بخورد. فیلمنامه، بازیگر، مباحث مالی و بسیار موارد دیگر در ساخت یک کمدی جاندار موثر است. در مبحث مالی گرانی اقلام مصرفی از عمده ترین مشکلات است. چرا که هزینه های فعلی بسیار گزاف است و اگر قرار است کاری خوب و اصولی ساخته شود، نه تنها در جلوی دوربین بلکه در بخش فنی و تجهیزات هم باید قوی باشد.  
امیری: اکبر عبدی به عشق مردم بازی می کند / شاید فصل دوم سریال «روزهای آبی» را ساختیماو با تقدیر از بازی خوب اکبر عبدی در این سریال، از علت بستری شدن این بازیگر در بیمارستان خبر داد و گفت: اکبر عبدی از بازیگران اصلی سریال «روزهای آبی» است که چند روز گذشته در بیمارستان بستری شدند و قرار بود مرخص شوند. ایشان چهار سال پیش پیوند کلیه شدند و به دلیل تب خفیفی که داشتند بستری شدند که خوشبختانه هیچ مشکل خاصی نبود و حال شان خوب است. قطعا با توجه به شرایط جسمانی شان بازی برایشان سخت بود. ضمن اینکه فیلمبرداری این سریال در روستای «براگور» (۳۰ کیلومتری جاده رشت – قزوین، روبروی روستای امام زاده هاشم) انجام می شد و رفت و آمد به آنجا برایشان مشکل بود، اما با عشقی که به مردم داشتند ما را در این مجموعه همراهی کردند. حضورشان در این سریال برای ما بسیار مغتنم بود و امیدوارم که روز به روز حال شان بهتر شود.
 
این تهیه کننده در پایان صحبت هایش با اشاره به ساخت سری دوم سریال «روزهای آبی» تاکید کرد: در «روزهای آبی» تمام سعی مان را کردیم که برای مخاطب احترام قائل شویم. به لحاظ رعایت جزئیات فنی و موارد کیفی چیزی کم نگذاشتیم و اکنون که ضبط فصل اول آن به اتمام رسیده، به جرات می گویم که حرمت مخاطب را با ساخت این سریال زیر سوال نبریدم. چنانچه این فصل با استقبال مردم و نظر مثبت مدیران شبکه پنج و سازمان صدا و سیما مواجه شود فصل دوم آن هم ساخته می شود.
 
ساناز قنبری / جام جم آنلاین 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها