با مدیریت مصرف در تابستان شاهد خاموشی نخواهیم بود
در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب وبرق عنوان شد:

با مدیریت مصرف در تابستان شاهد خاموشی نخواهیم بود

مديرعامل توزيع برق زنجان:

افزايش 29 درصدي مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل

مديرعامل توزيع برق زنجان گفت: خشكسالي و غيرممكن شدن استفاده از برخي نيروگاه‌هاي برق‌آبي،  افزايش دما و بالا رفتن مصرف برق از مهم ترين دلايل افزايش شديد مصرف برق و بهم خوردن تراز توليد و مصرف به‌شمار مي‌روند.
مديرعامل توزيع برق زنجان گفت: خشكسالي و غيرممكن شدن استفاده از برخي نيروگاه‌هاي برق‌آبي، افزايش دما و بالا رفتن مصرف برق از مهم ترين دلايل افزايش شديد مصرف برق و بهم خوردن تراز توليد و مصرف به‌شمار مي‌روند.
کد خبر: ۱۳۱۶۹۸۷
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ علیرضا علیزاده با اشاره به افزايش 29 درصدي مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل تصريح کرد: با افزايش دما و کاهش بارندگي، علاوه بر استفاده از وسايل سرمايشي در سطح کشور، کشاورزان قبل از موعد مقرر هر سال، اقدام به استفاده از آب هاي زير زميني و پمپ هاي آب نمودند که منجر به افزايش مصرف بي سابقه در ارديبهشت ماه امسال شده است.

مديرعامل توزيع برق استان زنجان ضمن درخواست از مردم استان به رعايت الگوهاي مصرف، در خصوص دلايل مديريت مصرف خاطرنشان کرد: يکي از مهم ترين دلايل مديريت مصرف، افزايش تقاضاي انرژي است که به سبب افزايش جمعيت، افزايش رفاه عمومي و نياز جامعه به توسعه، هرساله اتفاق افتاده است.

وي دلايل ديگر ترويج فرهنگ مديريت صحيح مصرف انرژي برق  را محدوديت در منابع انرژي تجديد ناپذير، محدوديت منابع مالي دولت در تامين سوخت و توسعه ظرفيت هاي نيروگاهي جديد و در نهايت آثار زيان بار سوخت هاي فسيلي بر محيط زيست عنوان کرد.

عليزاده تاکيد کرد: با ذهنيت ايجاد شده نسبت به انرژي برق که انرژي پاک محسوب مي شود، نمي توان از اتفاقات پشت صحنه آن که مصرف بسيار زياد سوخت هاي فسيلي براي نيروگاه هاي حرارتي جهت توليد برق است، چشم پوشي کرد.

وي مهمترين هدررفت انرژي برق را مناسب نبودن تکنولوژي در بخش هاي مصرفي،ارزان بودن انرژي برق و عدم دقت در مصرف عنوان کرد.

مديرعامل توزيع برق زنجان ميزان سرانه مصرف در بخش خانگي کشور را 3 برابر متوسط مصرف دنيا اعلام کرد و افزود:با توجه به اين که جمعيت کشور يک درصد جمعيت کل را شامل مي شود، متاسفانه ميزان مصرف انرژي در کشور 2 درصد انرژي توليد شده در دنيا است.

عليزاده نسبت به افزايش استقبال مردم در خريد وسايل برقي به برچسب انرژي و خريد وسايل روشنايي و برقي با بهره وري بالا ابراز اميدواري کرد و افزود: بهره مندي از تکنولوژي هاي روز دنيا به تنهايي کافي نيست، و ايجاد فرهنگ صحيح مصرف در جامعه مهم ترين اقدام در جهت صرفه جويي انرژي است.

وي در خصوص اقدامات شرکت با هدف جلوگيري از خاموشي هاي بدون برنامه در فصل گرم سال گفت: وزارت نيرو به منظور کاهش مصرف انرژي برق در سطح کشور، اقدامات مديريت مصرف را در 45 محور برنامه ريزي کرده و تمام شرکت هاي توزيع مکلف به اجراي اين برنامه ها هستند.وي در ادامه مشارکت مردم را موثر عنوان کرد و افزود: بدون همکاري مردم ، اجراي برنامه هاي تعين شده با محدوديت مواجه خواهد شد.

وي تصريح کرد: از جمله اقدامات دولت در راستاي اجراي برنامه هاي وزارت نيرو مي توان به ورود 2500 مگاوات  نيروگاه جديد به مدار، حفظ منابع آبي، کنترل مصارف در ادارات تا 50 درصد در ساعات اداري و وکاهش تا 10 درصد در ساعات غير اداري ، کنترل دستگاه هاي سرمايشي در بانک ها و ساير ادارات و مديريت مصرف در بخش خانگي و ارسال اطلاعيه به مشترکين پرمصرف و مراجعه گروه هاي تجميع کننده و ارائه روش هاي کاهش مصرف به مشترکين پرمصرف بخش خانگي، اشاره کرد.

عليزاده با اشاره به عقد 6700 تفاهم نامه با صنايع و کشاورزان در خصوص مديريت زودهنگام مصرف برق ابراز اميدواري کرد و افزود:اگر ميزان مصرف برق استان کمتر از سقف سهميه تعيين شده باشد، شاهد خاموشي هاي بي برنامه نخواهيم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها