کشف هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در هشتاد روز
باهدف کنترل پیک بار تابستان سالجاری در استان زنجان:

کشف هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در هشتاد روز

معاونت فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان:

گزارش کنندگان مزارع غير مجاز رمز ارز پاداش دريافت کردند

معاونت فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان با اشاره به افزايش دما و اجراي زودهنگام برنامه مديريت مصرف از استخراج رمزارز و تاثيرشان بر ميزان مصرف برق خبر داد.
معاونت فروش و خدمات مشترکين شرکت توزيع نيروي برق استان زنجان با اشاره به افزايش دما و اجراي زودهنگام برنامه مديريت مصرف از استخراج رمزارز و تاثيرشان بر ميزان مصرف برق خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۹۲


به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ نثار با اشاره به آثار مخرب استخراج غيرمجاز رمزارز ها عنوان کرد: تاکنون 2127 دستگاه ماينر در سطح استان شناسايي شده‌اند. اين مراکز در مجموع حدود 7.085.018 کيلووات برق را به صورت غيرمجاز مصرف مي‌کردند.

وي استخراج غيرمجاز رمزارز را  پايمال کردن حقوق آحاد ملت دانست و تصريح کرد: با آن دسته از افراد كه به صورت غيرقانوني اقدام به استخراج رمزارزها مي‌نمايند به شدت برخورد خواهد شد. در اين راستا، در صورت كشف فعاليت غيرقانوني استخراج رمز ارزها، جريان برق مشترك مربوطه قطع و علاوه بر معرفي افراد خاطي به مراجع قضايي، هزينه برق مصرفي با تعرفه رمز ارز و خسارات وارده به شبكه برق نيز از متخلفان دريافت مي‌شود.

معاونت فروش و خدمات مشترکين توزيع برق زنجان جريمه ها و تبعات استخراج غيرمجاز رمزارزها را به شرح ذيل عنوان کرد: افزايش احتمال نوسان ولتاژ و خاموشي به ويژه در ساعات پيک مصرف برق، واردکردن خسارت به تجهيزات صنعت برق و افزايش احتمال خاموشي‌هاي فراگير،استفاده از يارانه متعلق به آحاد مردم براي کسب سود توسط عده اي اندک و سودجو، وارد کردن خسارت به دستگاههاي الکتريکي و برقي همسايگان به دليل افت شاخص هاي فني برق، آسيب رساندن به اموال عمومي، ناديده گرفتن بيت‌المال و تضييع حقوق ساير مشترکان، ريسک کشف توسط شرکت هاي برق و نيروهاي انتظامي و ضبط اموال و اخذ جريمه هايي معادل چند برابر تعرفه قانوني و سودهاي کوتاه مدت استخراج غيرمجاز رمزارز و معرفي به مراجع قضايي و تشکيل پرونده تخلف از جمله تبعات اين اقدام است.

وي افزود: برخورد با مرکزهاي غير مجاز از ابتدا با جديت دنبال شده و از مردم هم درخواست شده در صورت اطلاع، اين نوع مراکز را معرفي کنند و براي کساني که شناسايي و معرفي کنند پاداش در نظرگرفته شده است.

 نثار در خصوص ارائه بسته‌هاي تشويقي شرکت توزيع نيروي برق براي شناسايي مراکز غيرمجاز استخراج رمز ارز‌ها افزود: تاکنون مبلغ 87.200.000 تومان پاداش به گزارش هاي مردمي با محوريت مراکز رمز ارز غيرمجاز تخصيص داده شده است و  در همين راستا، افرادي که اين مراکز غيرمجاز را شناسايي و معرفي کنند از پاداش مشخص شده تا سقف 20ميليون تومان برحسب تعداد دستگاه هاي ماينر، بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: به فعالان رمز ارزها توصيه مي شود براي استفاده مجاز از برق و متضرر نشدن خود و مردم، پس از اخذ جواز تاسيس از وزارت صمت، نسبت به دريافت انشعاب استخراج رمز ارز به شرکت توزيع برق زنجان مراجعه نمايند.

نثار ادامه داد: تأمين برق مراكز استخراج رمزارزها با تعرفه برق صادراتي (بدون يارانه) انجام مي‌شود و اين امر به يكي از دو طريق دريافت انشعاب برق از شبكه سراسري يا احداث نيروگاه جديد توسط متقاضي ميسر است.
مهندس نثار ضمن اشاره به استخراج مجاز رمزارز ، تاکيد کرد: تاکنون 320 مگاوات انشعاب برق از سوي وزارت نيرو براي استخراج رمزارز به صورت قانوني به مراکز مجوزدار فروخته شده است که از اين ميزان حدود 200 مگاوات مشغول به فعاليت هستند و از شبکه سراسري براي تامين برق استفاده مي‌کنند.

نثار در پايان افزود: مردم شريف استان در صورت اطلاع و يا مشاهده مراکز غيرقانوني دستگاه هاي ارز ديجيتال، مي توانند از طريق تماس با شماره تلفن 33442342-024 و يا ارسال پيام به شماره 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها