پر و مسلوب المنفعه نمودن 115حلقه چاه غیر مجاز در یزد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت : در سال گذشته 115 حلقه چاه غیرمجاز با برداشت حجم آبی معادل 800 هزار متر مکعب در سال پر و مسلوب المنفعه شد.
کد خبر: ۱۳۱۵۶۷۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، جواد منصوری از اقدام قاطعانه این شرکت در جلوگیری از برداشت چاههای غیرمجاز خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته 115 حلقه چاه غیرمجاز با برداشت حجم آبی معادل 800 هزار متر مکعب در سال پر و مسلوب المنفعه شد.

 وی ازبرنامه ریزی برای حفاظت از منابع آب در قالب نقشه راه خبر داد و افزود: خشکسالی های چندین ساله و کاهش حجم مخازن آب زیرزمینی، تامین آب پایدار را بسیار دشوارتر از قبل نموده و لذا لازم است همزمان با تامین نیاز، مدیریت مصرف نیز در دستور کار قرار گیرد و هدف اصلی شرکت تامین آب مطلوب و پایدار برای کلیه ذینفعان است

وی با اشاره به برنامه ریزی حفاظت از منابع قلیل آب زیرزمینی استان در قالب نقشه راه اهداف مختلف آن را طرح تحویل حجمی در چارچوب سند سازگاری با کم آبی، نصب کنتور هوشمند آب، جلوگیری از اضافه برداشت ها، پر و مسلوب المنفه نمودن چاه های غیرمجاز، بروزرسانی پروانه چاه ها، تدقیق اطلاعات سامانه دوسویه و نصب کنتور جهت حسابداری دقیق تر آب مصرفی عنوان کرد.

منصوری همچنین از تدوین سند سازگاری با کم آبی استان خبر داد و گفت: مقادیر صرفه جویی در این سند، طی ۲ مرحله و تا سال ۱۴۱۰ برنامه ریزی شده و دقیقا مشخص شده است هر بخش چه مقدار صرفه جویی باید انجام دهد.

منصوری افزود:کنترل اضافه برداشت ها از طریق تقلیل منصوبات، خاموشی چاه ها و تحویل حجم آب برای چاهها با شرایط مختلف انجام شده که این اقدام منجر به کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش ۳۸ و ۲۵ درصدی بارش ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین بلندمدت، ضرورت استفاده بهینه ازمنابع آب در همه بخش ها لازم است و با توجه به کاهش کیفیت منابع آب زیرزمینی و اجبار به اختلاط با آب کیفی جهت رسیدن به حد مناسب برای شرب ، اهمیت مدیریت مصرف این بخش، در تابستان پیش رو را نمایان می سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها