مدیرتحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه ای یزد از اجرای برنامه های مصوب ابلاغی سازگاری با کم آبی استان با مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۲۴

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد ، جواد محجوبی با اشاره به کاهش شدید بارش ها در سال آبی جاری و تداوم خشکسالی و به تبع آن کاهش ذخایر منابع آبی موجود اظهار داشت:مسئولین آب استان برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از بروز مشکلات در تامین پایدار نیاز آبی بخش های مختلف مصرف خصوصا شرب و بهداشت شهروندان را با جدیت در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: در راستای مشارکت و همراهی دستگاههای اجرایی استان به منظور جلوگیری ازوقوع تنش آبی و سایر مسائل اجتماعی و امنیتی ناشی از کاهش نزولات جوی که منجر به کاهش سهمیه آب انتقالی به استان یزد نیز گردیده مقرر شد جلسات مستمر هفتگی به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در راستای برنامه مصوب ابلاغی سازگاری با کم آبی برگزار شود که تاکنون ۴ جلسه آن برگزار شده است.

محجوبی از مهمترین تصمیمات این جلسات که اجرایی شدن آنها با جدیت در دستور کار قرار دارد را دراولویت قراردادن طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز توسط کلیه شهرداری ها به میزان ۲ میلیون مترمکعب آ ب در سال تا پایان سال ۱۴۰۰ و ممنوعیت آبیاری فضای سبز شهرداری ها در طول روز اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ضرورت نصب لوازم کاهنده مصرف آب توسط دستگاه های دولتی تا پایان اردیبهشت ماه از دیگر تصمیمات این نشست ها بود.

این مسئول خاطر نشان ساخت:  شناسایی چاه های کشاورزی مناسب برای شرایط اضطرار و اتصال به شبکه آب شرب، انجام تمهیدات لازم به منظور تامین دائم برق چاه های آب استان توسط شرکت توزیع برق و برق منطقه ای، نصب سایه بان کولر توسط کلیه دستگاه های اجرایی استان در اسرع وقت، انجام طرح خیرین آب در شهرستان میبد و پیگیری اجرای آن در شهرستان های اردکان و اشکذر و تجهیز کلیه چاه های فضای سبز شهرداری ها به کنتور هوشمند در اسرع وقت نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها