آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۵۴۵۵

به گزارش جام جم آنلاین ، جهان در 24 ساعت اخیر مجددا با یک افزایش نسبی در تعداد مبتلایان به کرونا مواجه بود.

آخرین اخبار  در 24 ساعت در رابطه به ویروس کرونا به شرح زیر است:

 

 

*به دنبال بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در جنوب و شرق آسیا بیش از 350 هزار شهروند ژاپنی دیگر پتیشن مربوط به لغو رقابت های المپیک را به صورت اینترنتی امضا کردند.

 

*در آمریکا دانش آموزانی که واکسن کرونا نزنند بدون ماسک نمی توانند به مدرسه بروند. واکسیناسیون افراد زیر 16 سال در این کشور آغاز شده است.

 

*پس از اینکه موارد ابتلا به کرونا در کشور آمریکا کاهش یافت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر ایالات متحده اعلام کرد از این پس دیگر اطلاعات مربوط به بیماران خفیف و بدون علامت را جمع آوری نمی کند و فقط اطلاعات

 

*بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت بهداشت نپال این کشور روز گذشته برای دهمین روز متوالی ، بیش از 8 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا را گزارش کرده است. در این کشور آسیایی در مجموع بیش از 439 هزار نفر مبتلا شده اند و بیش از 4 هزار و 600 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

 

*مقامات بهداشتی کوبا نیز روز گذشته 2 هزار و 771  مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند که بالاترین میزان افزایش روزانه از ابتدای شیوع بیماری همه گیر است.مقامات بهداشتی همچنین از حداقل هفت مورد مرگ مرتبط با ویروس کرونا گزارش داده اند که تعداد کل مرگ ها را به 785 مورد می رساند. کوبا موفق شده بود گسترش کووید19 را تحت کنترل داشته باشد  اما پس از بازگشایی مرزهای خود در اواخر سال 2020 ، این جزیره شاهد افزایش موارد است.

 

*ترس از نفوذ هر چه بیشتر ویروس کرونای هندی در انگلیس باعث شده تا تصمیم بر آن گرفته شود که واکسیناسیون در این کشور روند بسیار سریع تری به خود بگیرد.

 

*با بهتر شدن اوضاع از لحاظ ابتلا در کشور اروپایی اسلواکی، دولت این کشور بعد از هشت ماه پایان وضعیت اضطراری را اعلام کرد.

 

*روبرتو اسپرانزا وزیر بهداشت ایتالیا اعلام کرد که مرزهای هوایی این کشور برای گردشگران از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس، ژاپن و امارات متحده عربی بازگشایی می شود.

 

*هند تا پایان سال بیش از دو میلیارد دوز واکسن کرونا تولید خواهد کرد.

 

*در حالی که محققان در حال آغاز برنامه آزمایشی ترکیب کردن دو واکسن فایزر و آسترازنکا هستند برخی دیگراز محققان هشدار می دهند این ترکیب خطرناک است و منجر به افزایش عوارض واکسن خواهد شد. این عوارض سردرد، تب و درد شدید عضلانی هستند.

*مراحل ساخت واکسن بینی کرونا به پایان رسید. حمل و نقل این واکسن که از مجاری بینی وارد بدن می شود است بسیار آسان تر از نوع تزریقی آن خواهد بود. برخی از کارشناسان استدلال می کنند که واکسن های داخل بینی حتی ممکن است کار بهتری را زمینه پیشگیری از بیماری انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها