شیوع ویروس کرونا در برخی کشورهای آسیایی شدید شده و این کشورها وارد مرحله جدیدی از همه گیری می شوند.
کد خبر: ۱۳۱۴۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ، در شرایطی که کرونا در برخی کشورهای آسیایی به خصوص هند بیداد می کند مهم ترین اخبار ویروس کرونا را در ادامه می خوانید:

 

 

*در ایالت گوای هند از هر دو نفر جواب تست کرونای یکی مثبت اعلام می شود. این بالاترین نرخ ابتلا در تمام جهان به شمار می رود. البته این فقط در میان افرادی است که تست داده اند. قطعا شیوع کرونا در میان جمعیتی که تست کرونا نداده اند و امکان دادن این تست هم موجود نیست بالاتر خواهد بود.

 

*با وخیم تر شدن فاجعه ویروس کرونا در هند ، امواج جدیدی از بیمار به سرعت در حال نفوذ ملت ها در سراسر جنوب و جنوب شرقی آسیا هستند که برخی از آنها با بدترین شیوع از زمان ابتلا به بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) هفته گذشته اعلام کرد هند تقریبا نیمی از کل موارد ابتلای جهانی و یک چهارم مرگ و میر گزارش شده در هفته گذشته را تشکیل داده است. هم اکنون وضعیت در کشورهای اطراف هند همچون نپال، سریلانکا، مالدیو و سایر کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا نظیر تایلند، کامبوج و اندونزی وخیم است.

 

*بر اساس مطالعه محققان دانشگاه ادینبورگ ، افرادی که از داروهای رایج مانند ایبوپروفن یا آسپرین استفاده می کنند خطر ابتلا به طیف های شدید کرونا و یا مرگ ناشی از آن را ندارند. قبلا این احتمال وجود داشت که در هنگام ابتلای یک فرد به کرونا مصرف ایبوپروفن و یا آسپرین باعث وخیم تر شدن حال او بشود.

 

*طبق گزارش دفتر معاینات پزشکی ، اجساد قربانیان ویروس کرونا در شهر نیویورک از ماه نوامبر هنوز هم در تریلرهای یخچالی نگهداری می شود که یک سال پیش در اوج بیماری همه گیر به سردخانه های موقت تبدیل شده اند. این اجساد متعلق به 750 نفر هستند.

 

*مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توضیحات خود را در مورد نحوه انتقال ویروس کرونا را به روز کرد و تأکید کرد که استنشاق یکی از اصلی ترین راه های انتشار ویروس است و سطوح آلوده در مقایسه با آن خطر کمتری دارد.

 

*سازمان جهانی بهداشت مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونای سینوفارم چین را صادر کرد.

 

*دولت آلمان فقط در شرایطی اقدام به رفع تمام محدودیت های کرونایی خواهد کرد که تمام جمعیت این کشور واکسینه شوند.

 

*تا امروز 366 پزشک اندونزیایی در پی ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند. این کشور آسیایی هم اکنون وضعیت بدی در شرایط پاندمی کرونایی دارد.

 

*سخت گیری های شدید دولت استرالیا در رابطه با افرادی که از هند به استرالیا سفر می کنند ادامه دارد و در همین راستا افرادی که تابعیت استرالیایی داشته باشند و هند هم باشند در صورت بازگشت از هند تابعیت آنها به صورت دائم لغو خواهد شد.

 

*به دنبال عبور مبتلایان برزیلی از 15 میلیون نفر دولت این کشور اعلام کرد واکسیناسیون همگانی در این کشور با واکسن فایزر انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها