آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا در جام جم آنلاین بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۹۰

به گزارش جام جم آنلاین ، مرور آخرین اخبار ویروس کرونا در رسانه های مختلف به این شرح است:

 

*فشارها بر روی نخست وزیر هند برای اینکه کل کشور را به حالت سختگیرانه و بی سابقه قرنطینه دربیاورد زیاد شده است. از امروز موارد ابتلا به کرونا و ثبت تست های مثبت مجددا رو به افزایش بی سابقه ای گذاشته است.

 

*به دنبال افزایش موارد ابتلا در کشور آسیایی مالزی، دولت این کشور کلیه سفرهای بین ایالتی و بین منطقه ای را از دوشنبه برای جلوگیری از گسترش Covid-19 به مدت چهار هفته ممنوع کرد. افراد در مالزی مجاز به مسافرت بین مناطق یا ایالت ها نیستند مگر اینکه از پلیس اجازه بگیرند.

 

*نخست وزیر ژاپن گفت تصمیم گیری در مورد برگزاری رقابت های المپیک توکیو با کمیته بین المللی المپیک (IOC) است. پس از یک سال تأخیر به دلیل بیماری همه گیر ، با وجود مخالفت قابل توجه مردم ژاپن ، بازی ها قرار است 23 ژوئن آغاز شود.انتشار واکسن در کشور به همان سرعتی که پیش بینی شده بود پیش نرفته است و موارد همچنان در حال گسترش است. توکیو تحت شرایط اضطراری کووید19 قرار دارد که قرار است تا پایان ماه ادامه داشته باشد.

 

*بیمارستان های نپال به دلیل کمبود کپسول اکسیژن از پذیرش بیماران جدید خودداری می کنند.

 

*اماکن عمومی، رستوران ها، هتل ها، سینماها و تئاترها در بریتانیا از امروز بازگشایی شد. احتمال این کشور از تابستان پیش رو به دوران زندگی بدون ماسک برگردد.

 

*محققان هشدار داده اند که موارد شدید ابتلا به کرونا در مردان دارای طاسی با مدل مردانه دو و نیم برابر بیشتر از کسانی است که به عارضه طاسی مبتلا نیستند.

طاسی با الگوی مردانه - یا «آلوپسی آندروژنتیک» - نوعی ریزش موی رایج و تعیین شده از نظر ژنتیکی است که حدود 50 درصد مردان بالای 50 سال را درگیر می کند. این ماده معمولاً به صورت نازک شدن مو در نواحی گیجگاهی پوست سر قبل از پیشرفت ایجاد می شود تا روی تاج نیز تأثیر بگذارد.

 

*زنبورهای عسل برای تشخیص مواد شیمیایی مانند فرمون ها حس بویایی عالی دارند و دانشمندان هلندی با انجام سلسله تحقیقاتی به این نتیجه رسیده اند که زنبورها با ترشحاتی در بدن خود می توانند حساسیت خود را به ویروس کرونا هم نشان بدهند و از آنها به وسیله شناسایی بیماری استفاده کرد.

 

* آب کلر استخر شنا می تواند ویروس عامل کووید19 را فقط در 30 ثانیه غیرفعال کند. ویروس شناسان از کالج امپریال لندن تأثیر غلظت های مختلف کلر در آب را بر ویروس کرونا  بررسی کردند. البته همانطور که کلر کرونا را می کشد همانطور هم آب استخر در انتقال ویروس کرونا بین شناگران تاثیر دارد و بسیار خطرناک است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها