لنست در تازه‌ترین مقاله خود نوشته است، ایبوپروفن و سایر داروهای غیر استروئیدی مرگ و میر یا شدت ابتلا به کووید 19 را افزایش نمی‌دهند.
لنست در تازه‌ترین مقاله خود نوشته است، ایبوپروفن و سایر داروهای غیر استروئیدی مرگ و میر یا شدت ابتلا به کووید 19 را افزایش نمی‌دهند.
کد خبر: ۱۳۱۴۸۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج تازه‌ترین تحقیقاتی که به تازگی در مجله پزشکی «Lancet Rheumatology» منتشر شد، نشان داد ایبوپروفن و سایر داروهای غیر استروئیدی (NSAID) مرگ و میر یا شدت ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش نمی‌دهند.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا، نگرانی در مورد اثرات احتمالی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) وجود داشت که برای درمان همه چیز از درد جزئی گرفته تا آرتروز مزمن و بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود.

داده‌های جدید که از تحت بررسی قرار دادن ۷۲ هزار بیمار بستری در بیمارستان به دست آمده بیانگر آن است، مصرف یک داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن، خطر ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ یا مرگ ناشی از آن را افزایش نمی‌دهد.

نویسندگان این مقاله توصیه کردند، پزشکان باید تجویز NSAID‌ها را مانند گذشته ادامه دهند.

اوین هریسون، استاد دانشگاه ادینبورگ و نویسنده این مقاله در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت: ما باید ازاینکه داروهای رایج منجر به نتایج بدتری در افراد مبتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود، اطمینان حاصل می‌کردیم؛ ما اکنون شواهد روشنی در مورد ایمن بودن استفاده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داریم که اطمینان خاطر را برای پزشکان و بیماران فراهم می‌کند و آنها می‌توانند این داروها را به همان روشی که قبل از همه گیری استفاده می‌شد ادامه دهند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها