عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

شباهت واکسن برکت ایران با سینوفارم چین / واکسن انستیتو پاستور کاملا بی خطر است

آخرین اخبار مربوط به کووید19 را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۷۰

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*به دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور همسایه هند یعنی نپال، ارتش نپال  ساخت بیمارستان موقت در غرب این کشور را آغاز کرد.

 

*با وجود اینکه 85 درصد از جمعیت جزیره سیشل علیه واکسن کرونا واکسینه شده اند اما روز گذشته مجددا افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شد.

 

*ورژن جدیدی از واکسن فایزر در حال ساخت است که توانایی نگهداری آن در یخچال به مدت چند روز وجود دارد و قابل تزریق به کودکان دو ساله هم هست.

 

*کرونای هندی به انگلیس هم رسیده و آخرین ارزیابی ها نشان می دهد که 10 درصد از کل مبتلایان جدید در لندن مبتلا به نوع هندی آن هستند.

 

*محققان بریتانیایی پیشنهاد می دهند با توجه به احتمال انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان ، حیوانات پرخطر نیز باید واکسینه شوند.

 

*شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور هند از مرز 20 میلیون نفر گذشته است.

 

*با وجود انتقادات شدید به دولت استرالیا بابت در نظرگرفتن جرایم سنگین و زندان برای افرادی که از هند به این کشور بازمی گردند بار دیگر اعلام شد که مسافرانی که به هند رفته اند فعلا حق بازگشت به استرالیا را ندارند.

 

*شمار فوت شده های ناشی از کرونا در آمریکا  به 592 هزار و 409 نفر رسیده است و این کشور همچنان رکورددار مرگ و میر ناشی از کرونا به شمار می رود. در برزیل نیز تا امروز 411 هزار و 854 نفر جان باخته اند.

 

*408 روز از اعلام شدن بیماری کرونا به عنوان یک پاندمی (همه گیری) در سراسر جهان گذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها