گفت‌و‌گوی «جام‌جم» با شهرام منظمی، آهنگساز قطعه جدید پیام بازرگانی

طنین آواز اصفهان در آگهی های بازرگانی

عبدالوهاب شهیدی -خواننده قدیمی موسیقی- که عصر دیروز در بیمارستان بستری شده بود، صبح امروز درگذشت.
کد خبر: ۱۳۱۴۷۴۴
به گزارش جام جم آنلاین، این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی که عصر روز یکشنبه -نوزدهم اردیبهشت- به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، صبح دوشنبه -بیستم اردیبهشت- درگذشت. شهیدی در حالی از دنیا رفت که 99 سال سن داشت و چهار روز قبل واکسن کرونا را دریافت کرده بود. 
 

او سال ۱۳۰۱ در «میمه» اصفهان متولد شد و از اوایل دهه ۱۳۲۰ فعالیت هنری خود را با یادگیری آواز، سنتور و عود نزد اسماعیل مهرتاش آغاز کرد. شهیدی البته به‌ جز آواز خواندن و آهنگسازی، نوازنده‌ای منحصر به‌ فرد با ساز عود بود و همچنین سابقه همکاری با استادانی مانند جلیل شهناز، فرامرز پایور، علی‌اصغر بهاری، حسین تهرانی، رحمت‌الله بدیعی، حسن ناهید و محمد اسماعیلی را داشت.

همچنین اجرای آوازهای محلی، در میان آثار وی نقش برجسته‌ای داشت. از آوازهای محلی او می‌توان به تصنیف زندگی (معروف به اون نگاه گرم تو) اشاره کرد که مربوط به آهنگی محلی بر روی شعری از هما میرافشار در دستگاه ماهور می‌باشد و با تنظیم فرامرز پایور به اجرا درآمده بود، اشاره کرد. 

شهیدی قطعات قدیمی معروفی مانند آثار عارف قزوینی را نیز اجرا کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به تصنیف‌های گریه را به گریه کن اشاره کرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها