مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خبر داد؛

مرکز فیزیوتراپی میامی تا پایان هفته افتتاح می‌شود

مدیر کل انتقال خون استان سمنان در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

ضرورت افزایش خون دهی مردم در ماه رمضان/ رتبه اول استان سمنان در تعداد اهداکنندگان مستمر

کد خبر: ۱۳۱۴۷۲۵
به گزارش جام جم آنلاین سمنان ;مدیر کل انتقال خون استان سمنان گفت: افزایش خون دهی مردم در ماه رمضان به منظور حفظ ذخایر خونی موجود ضرورت دارد.
وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان در گفتگو با جام جم  با بیان اینکه در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان در حد قابل قبول است، گفت: با توجه به اینکه در ماه رمضان محدودیت زمان خون دهی وجود دارد و روزه‌داران صبح ها  نمی توانند به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، افزایش میزان مراجعات مردمی در ساعات تعیین شده جهت حفظ ذخایر موجود ضرورت دارد.

 بغدادی در خصوص وضعیت کاری  پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان در ماه رمضان بیان کرد:  پایگاه انتقال خون گرمسار صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ صبح، سمنان ۸ صبح تا ۱۳ و ۲۰:۳۰ تا۲۳:۳۰ بعد از ظهر، دامغان ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰، شاهرود ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ صبح و۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ فعال است.
وی با بیان  اینکه تامین نیازهای خونی استان در اولویت ذخایر خونی است، افزود:  چون مدت زمان نگهداری خون محدود است مقادیر مازاد در شبکه ملی خونرسانی به استانهایی که نیاز دارند ارسال می‌شود.
 مدیر کل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه میزان پلاکت خون تهیه شده در حد نیاز استان است، گفت: تهیه میزان پلاکت بستگی به میزان مراجعات افراد دارد.
 بغدادی با اشاره به وجود ۷۱ درصد اهداکننده مستمر در استان، گفت: استان سمنان از این لحاظ رتبه یک کشور را دارد.
وی اظهار کرد: شاخص اهدای خون در استان سمنان به ازای هر هزار نفر ۴۵ واحد  و در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۵۰ واحد خون است که از این لحاظ استان سمنان رتبه یک کشور را داراست.

 بغدادی با اشاره به رشد خوندهی بانوان استان از ۵.۲ درهم‌به ۶.۲ دهم در سال‌جاری افزود: جمع آوری پلاسمای افراد بهبود یافته نیز در استان از سال قبل شروع شده و تا  امروز حدود ۱۵۰۰ واحد پلاسما جمع‌آوری و به بیمارستان ها اهدا شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها