مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان خبرداد؛

گرفتار شدن ۲۶ خودرو و موتورسیکلت در سیل رامه/ ۵۰ نفر نجات یافتند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان خبر داد؛

مرکز فیزیوتراپی میامی تا پایان هفته افتتاح می‌شود

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: مرکز فیزیوتراپی شهرستان میامی با چهار میلیارد ریال اعتبار که نیمی از آن را خیران تامین کردند، تا پایان هفته به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۱۴۵۶۱

به گزارش جام آنلاین سمنان؛ مظفر محمدخانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال احمر افزود: ۲۳ برنامه شامل اهدای خون اعضا، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر استان، اعزام کاروان سلامت به روستاهای کم‌برخوردار شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، برگزاری جشنواره خاطره نویسی و دل نوشته هلال احمر پیش از کرونا در حوزه جوانان و طراحی پوستر با موضوع شهادت امام علی (ع) تا پایان ماه رمضان به مناسبت هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به افتتاح ۱۳ خانه‌ هلال با استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی در تامین فضای فیزیکی و آموزشی اشاره کرد که بدین ترتیب تعداد خانه‌های هلال در استان به ۷۹ عدد می رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد خانه‌های هلال استان تا پایان دولت تدبیر و امید به ۹۰ عدد و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ خانه می‌رسد.

محمدخانی بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته هلال احمر، خدمات درمانی و توان‌بخشی در تمامی مراکز توان‌بخشی وابسته به جمعیت هلال احمر استان با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف ارائه می شود و داروخانه هلال احمر استان نیز به تمام مراجعان پنج عدد ماسک رایگان اهدا می‌کند.

وی بیان کرد: بانک امانات و تجهیزات شهرستان سمنان با تجهیزات کامل‌تر و ساختمان جدید در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به این که استان سمنان در حال حاضر پنج بانک امانات دارد گفت: در بانک امانات و تجهیزات، وسایل و امکانات کمک درمانی مانند ویلچیر و عصا از مازاد نیاز مردم دریافت می‌شود و به صورت رایگان به افرادی که نیاز دارند امانت داده می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در هفته هلال احمر، ساختمان پایگاه جندق – معلمان با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

محمدخانی اظهار کرد: تکمیل و افتتاح سه پایگاه در ایوانکی، آرادان و جنگل ابر شاهرود نیز با اعتبار  ۳۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در دستور کار است تا بدین ترتیب تعداد پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان از ۱۴ به ۱۷ پایگاه برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به مشارکت جمعیت جوانان هلال احمر در تب سنجی و مدیریت ورود و خروج شهرها در دوران کرونا گفت: تا کنون در طرح شهید قاسم سلیمانی  یا ناظران سلامت، با مشارکت یکهزار و ۴۰۰ امدادگر، ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر از مردم تب سنجی و راهنمایی شدند.

وی افزود: طرح آمران سلامت نیز با ۴۷۷ تیم و طرح نذر سلامت با مشارکت ۳۷۵ تیم در سال ۹۹ برگزار شد.

محمدخانی بیان کرد: ۱۱۳ چادر خدمت در طرح آمران سلامت در روستاهای کم‌برخوردار استان برپا شد و به ۲۵ هزار و ۹۵۰ نفر با اعتبار یک میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال خدمت‌رسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: در سال ۹۹ با همکاری معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان، ۲۱ هزار و  ۲۸۹ نفر آموزش‌های مناسبتی و مبتنی بر نیاز جامعه در برابر مخاطرات، آموزش کمک‌های اولیه و آموزش‌های تخصصی مانند امداد جاده‌ای، سیلاب و کوهستان دریافت کردند.

محمدخانی گفت: همچنین ۱۴ هزار نفر به دلیل شرایط کرونا، به صورت غیرحضوری آموزش دیدند.

وی افزود: در سال گذشته طی ۶۹۶ مورد ماموریت امدادی، به چهار هزار و ۶۱۶ نفر امداد رسانی شد که ۳۲۱ مورد حوادث جاده‌ای و باقی حوادث سیل و برف و کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: توسعه و بازسازی ساختمان توانبخشی شهرستان سمنان با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال انجام شد و اکنون ساخت اندام مصنوعی برای اولین بار در استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌ها به جز گرمسار دارای مرکز کاردرمانی و توانبخشی هستند گفت: در شهرستان گرمسار مشکل کمبود فضای فیزیکی برای افتتاح مرکز کار درمانی و گفتار درمانی وجود دارد و بر اساس برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود این مرکز تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح شود.

محمدخانی گفت: یکی از مهمترین اقدامات سال ۹۹، ارتقاء سطح پاسخگویی داروخانه جمعیت هلال احمر استان بود و سبد دارویی داروخانه و خدماتی که ارائه می‌شود ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها